Lean bølgen i Danmark

Pressemeddelelse december 10, 2007 Uddannelse

Lean breder sig rekord hurtigt i Danmark. Tre ud af fem KFX virksomheder har i dag indført lean i produktionen og nu rammer leanbølgen andre sektorer som f.eks. finanssektoren, sundhedssektoren, byggeriet, uddannelsessektoren og hele det offentlige område, læs mere på www.probana.com/lean.asp . Aktiv Kurser har lagt sig i førertrøjen mht. formidling af undervisning, værktøjer, best pratice metoder og skabeloner, som viser, hvorledes danske virksomheder bedst muligt indfører lean ledelse.

Lean handler om at effektivisere de dele i organisationen eller virksomheden som skaber værdi for kunden og fjerne alt det, som for kunden er uden værdi. I den proces deltager hele organisationen, og målet er at skabe en kultur blandt alle medarbejdere om hele tiden at gøre det bedre endnu. Vil man have konkurrencemæssige fordele via Lean, må man kende til og forstå de bagvedliggende tanker og strukturer i ledelsesfilosofien. Hos Aktiv Kurser går man i dybden med Lean og giver danske virksomhedsledere svar på, hvordan Lean metoderne implementeres og bruges bedst muligt her og nu!

Allerede nu melder en række af landets absolout største virksomheder om bemærkelsesværdige resultater takket været uddannelsesforløbet hos Aktiv Kurser, bla. udtaler konsulent Rikke Brøndberg fra Novo Nordisk A/S

"Jeg er glædeligt overrasket over hvor grundig, professionel og spændende uddannelsen er. Man ved aldrig hvordan indholdet vil være før end man er i gang - men jeg læste pensum med stor entusiasme og følte virkelig, at jeg lærte og udviklede mig. Jeg vil helt bestemt anbefale denne uddannelse og læringsform til andre."

PFA, Arbejdsmarkedsstyrelsen, Post Danmark, Novo Nordisk, Nordea og en række af landets største virksomheder, som allerede har indført Lean, bistår i år og i hele år 2008 Aktiv Kurser med undervisningen på Lean Projektlederuddannelse, se www.probana.com/lean.asp .

Uddannelsen har på forhånd tiltrukket eliten af ledere og personaleansvarlige fra både den private og offentlige sektor. Deltagerne giver allerede nu uddannelsen topkarakterer pga. de mange, gode værktøjer, som stilles gratis tilrådighed for deltagerne på uddannelsen. Samtidig har succes´en med Lean Projektlederuddannelsen medført, at samtlige af Aktiv Kursers lederuddannelser online nu har særskilte moduler med Lean værktøjer.

Læs mere på www.probana.com/lean.asp

Uddannelse