Konfirmander med sparegrisen på gavebordet

Pressemeddelelse april 3, 2008 Økonomi

Konfirmationspengene får normalt ben at gå på, når årets konfirmander holder blå mandag eller skal have opfyldt ønsket om en ny computer eller en fladskærm til værelset. Men måske skal sparegrisen alligevel stå på gavebordet sammen med de øvrige gaver.

SH101661
En konfirmandkonto i Sparekassen Sjælland kan være starten på opsparingen til drømmebilen. Derfor er renten sat i 5. gear og er helt oppe på 7,5 % (nom.årl.rt. 7,5%)

Der kan være rigtig god fornuft i at putte nogle af konfirmationspengene i sparebøssen og efterfølgende sætte dem ind på en højrentekonto. Sparekassen Sjælland lancerer en speciel konfirmationskonto, som giver en ekstraordinær høj rente. Det betyder, at en opsparing på f.eks. 10.000 kr. vokser med over 750 kr. i rente det første år, så det er da værd at overveje, om alle konfirmationspengene skal forsynes med vinger og bruges her og nu, eller om de skal have lov til at vokse til en pæn opsparing.

Det ret specielle tilbud fra Sparekassen Sjælland er ikke en enlig svale, for pengeinstituttet ser det generelt som en vigtig opgave at tilbyde attraktive produkter til børn og unge. Derfor har sparekassen blandt andet en børneopsparingskonto til de yngste, hvor renten er er højere end normalt og en speciel studielånskonto for dem på 18 - 28 år, hvor renten for lånet er yderst attraktiv.  Så uanset om det drejer sig om opsparing eller et lån, så kan det betale sig at gå en tur ind i Sparekassen Sjælland og få et godt tilbud vedrørende ungdomsøkonomien.

Lars Petersson

Ordførende direktør