Klezmofobia udgiver nyt album

Pressemeddelelse november 27, 2008 Musik

Der bliver danset igennem når Klezmofobia optræder. Det gør det danske band snart over hele kloden, så deres anden cd på Tiger Music hedder Ganze Velt.

Klezmofobia ganze welt cove

Klezmofobia udgiver ny plade: Ganze Velt

Klezmofobia har solgt over 17.000 af deres første plade Tantz, der udkom på Tiger Music i 2006. Klezmofobia har allerede nået et uhørt bredt publikum med deres højenergiske, udadvendte og humoristiske klezmer/rock'n roll. Ole Reimers trompet og Bjarke Kolerus' klarinet giver musikken melankolien, Channe Nussbaums vokal spænder fra ballade til rockmama, Jesper Lund overrasker på den kolossale basbalalajka, Andreas Ugorskijs guitar og Jonathan Aisens trommer sprænger alle genrer og giver Klezmofobia kant.

I løbet af de sidste to år har Klezmofobia spillet i et utal af lande og fået publikum fra Baltikum til Mexico til at  danse kædedans, senest på en to ugers turne i Tyskland og Østrig. I november 2007 vandt Klezmofobia desuden en Danish World Award for årets danske album. Tidligere års vindere er Natasja og Outlandish.

Herhjemme har Klezmofobia fået publikum til at svede på en lang række koncerter og festivaler bl.a. Spot-festivalen, Vesterbro festivalen, Copenhagen Jazzfestival, Malmø festivalen og senest den eksperimenterende Wundergrund festival i København.

Klaus Lynggaard skriver: "Det er verdensmusik, det er pop, det er dance, det er lyden af moderne zigøjnere i frit fald, det er luft under vingerne og masser af ilt til hjernen. Det er fem fandens ferme musikere i samklang med Danmarks store Klezmer-stemme for fuld udblæsning og det er så godt, at der sikkert snart vil blive lovgivet mod det. Så det er bare op af stolen og af sted, hu hej vilde dyr, for Klezmofobia er atter cd-aktuelle. Thank God!"

Klezmofobia udsender nu sin anden cd Ganze Velt på Tiger Music, som atter sælger pladen i Tigerbutikker i Danmark, Sverige, Tyskland, England, Spanien, Island og Holland for den enestående lave pris af 20 kroner.

Kom og få en forsmag på Ganze Velt til

RELEASE PARTY
Fredag den 28. november 2008 kl. 16.30-20.00
Floss, Larsbjørnstræde 10, 1454 København K

SE KLEZMOFOBIA LIVE den 17. januar 2009 i Jazzhouse, Niels Hemmingsensgade 10, 1009 K og senere på foråret som jødisk bryllupsorkester i DR1's nye serie Livvagterne.

Bjarke Kolerus, Klezmofobia, [email protected], tlf.: 2538 2920
Tina Schwarz, Tiger Music, [email protected], tlf.: 3317 0048