Kendte har et hjerte.

Pressemeddelelse december 7, 2007 Humanitær

Julen er for de fleste en glad tid. Men ikke alle dyr har det lige godt – jul eller ej. Derfor sætter OASA (Organisation Against the Suffering of Animals) igen i år fokus på dyrevelfærd, som vært til årets show i Christians Kirke, onsdag den 12. december kl. 19.00.

OASA har rekrutteret en række kendte ansigter, der elsker dyr, til at optræde og hjælpe til ved årets mest nærværende oplevelse.

Mirja Zeuthen, formand og stifter af OASA siger:

"Det er utroligt vigtigt, at der gang på gang bliver sat fokus på dyrevelfærd. Vi har afholdt et støttearrangement i foråret, og vi er nu klar med endnu et. Et hvor en masse kendte kommer for at vise deres medfølelse for dyrene. Generelt er danskerne blevet mere og mere bevidste om de valg, de træffer i dagligdagen og dermed også mere opmærksom på den dyrevelfærd, der på alt for mange punkter ikke kan karakteriseres som velfærd. Så nu mangler vi blot politikkerne. Juleshowet er en hyggelig, dog vigtig, måde at gøre dette på. Vi må huske, at vi mennesker er og bliver dyrenes stemme."

Morten Grundwald kan opleves i et intim-interview på scenen, Monique, Keld & Hilda, Joackim Knop og Tuva Semmingsen synger. Mia Nielsen Jensen (hit TV showet "2900 Hellerup") pakker de gaver ind, som gæsterne vælger at donere fra deres gavepose til en internathund i udlandet. Til det yngre, såvel som det voksne publikum, kommer magikeren Mr. Mox! Kira Eggers er aftenens konferencier.

Til velgørenhedsarrangementet vil der blive sat fokus på OASA's nye projekt - et internat i udlandet hvor 350 hunde lever under kummerlige forhold. Derudover er det muligt for OASA's medlemmer, samt andre interesserede, at tale med bestyrelsen og dermed få et indblik i hvordan OASA er med til at give mange dyr et værdigt liv.

Kira Eggers, ambassadør og bestyrelsesmedlem i OASA siger:

"OASA står for at gøre opmærksom på et bedre dyrevelfærd og vi har det tilfælles, at vi
begge mener, at synlighed i medierne er en af vejene frem. Der kommer jeg ind i billedet eftersom jeg har et stort netværk til kendte og til pressen. De to ting hører unægtelig sammen. Jeg blev til min begejstring spurgt, om jeg ville være i  OASA's bestyrelse og det kunne jeg ikke sige nej til. Jeg vil ikke kun være kendt for at være (tidl.) nøgenmodel, men også for at gå meget op i dyrevelfærd."

Mød de optrædende og de andre kendte ansigter, der er inviteret!

Der sælges juledekorationer, kaffe, sodavand og kage til de fremmødte.

OASA's folk arbejder ulønnet og

alle pengene går ubeskåret til bedre dyrevelfærd.

OASA byder pressen velkommen!

Mirja Holm Thomsen

Organisation Against the Suffering of Animals