Kør gratis ud i det blå - med stråhat på

Pressemeddelelse juli 18, 2005 Motor

Sådan lyder budskabet fra Vestsjællands Trafikselskab, som i anledning af sit 25 års jubilæum 1. august 2005 tilbyder alle at hoppe på bussen og frit køre rundt i hele Vestsjællands Amt.

Koe bybus dito
Alle kan køre gratis lørdag 30. juli, søndag 31. juli, mandag 1. august samt tirsdag 2. august 2005. Tilbudet gælder også ved kørsel med Vestsjællands Lokalbaner på strækningerne Tølløse-Slagelse og Holbæk-Nykøbing Sj.

Da selskabet for fem år siden inviterede til et lignende arrangement, benyttede flere tusinde vest-sjællændere sig af tilbudet. Det samme tror trafikchef Jens Peter Langberg vil gentage sig i år, men da vi kører med 200 busser, skal der nok blive plads til alle, lover han.

- Vi håber, at rigtig mange vil benytte sig af vort tilbud og måske køre til stranden, besøge familien eller bare tag en rundtur ud i det blå, og måske gøre ophold forskellige steder for at opleve de mange kulturarrangementer, de gamle byer og smukke landskaber, der findes i Vestsjællands Amt, siger Jens Peter Langberg.

Gå på nettet og find aktuelle kulturarrangementer
Til yderligere inspiration kan man via www.vestamt.dk finde de kulturtilbud, der lige præcis foregår i Vestsjællands Amt i de dage, hvor busserne kører gratis. Der er byfest i Kalundborg til og med 30.juli, Erik Grip underholder i Høve Skovpavillon samme dag, og i Korsør kan høres britisk inspireret brass band musik. I Skælskør er der H.C. Andersen Festival søndag 31. juli - blot for at nævne nogle få eksempler.

Tilbudet om de gratis busdage gælder ikke Hurtigbussen, DSB-tog samt VestTur, oplyser selskabet.

På hjemmesiden www.vt.dk kan interesserede finde køreplaner samt en interessant historie om selskabets udvikling.

Billedtekst: Kør gratis med bussen i dagene 30. juli til og med 2. august.

Yderligere info om jubilæumsdagene fås hos trafikchef Jens Peter Langberg,
Vestsjællands Trafikselskab på telefon 57 87 27 07 eller på www.vt.dk