Iværksættere indsamler 78.438 DKK til velgørende formål

Pressemeddelelse februar 10, 2010 Samfund

Efter blot 3 måneders aktivt salg, har den nystartede internet shop mangebaekke.dk indsamlet 78.438 DKK til velgørenhed

mangebaekke.dk sælger brugskunst og gaveartikler og hver gang der handles går der 20 % til et velgørende formål
–og kunderne bestemmer hvilket!

Kunderne kan vælge mellem disse 9 organisationer:

Dansk Røde Kors
Børnecancerfonden
ADHD-foreningen
Dyrenes Beskyttelse
Dansk Handicap Forbund
Diabetes Foreningen
Børns Vilkår
Sclerose Foreningen
Sind

”Vi er meget stolte af, at vi allerede efter 3 måneder kan udbetale så mange penge. Men aller-mest er vi glade for, at vores kunder har taget så godt imod vores idé, som kombinerer velgørenhed og salg af design-produkter på en helt ny måde.” udtaler med-indehaver Inge-Lene Ebdrup.

mangebaekke.dk er et helt nyt koncept i Danmark, hvor alle varer sælges til den almindelige vejl. udsalgspris, men hvor kunderne i forbindelse med købet giver 20 % af den samlede købesum til velgørenhed. Dvs. kunderne får deres produkt til samme pris som i andre butikker, men samtidig støtter de velgørenhed – uden det koster ekstra.

Dertil sælges et antal produkter, hvor hele købesummen går til velgørenhed – som led i den gensidige co-branding der sker mellem internetsiden og de 9 organisationer.

På internetsiden kan der købes produkter fra bl.a. Menu, Stelton, Royal Copenhagen, Rosendahl, Trip Trap mimiature og mange flere.

Pengene der udbetales er fordelt således: Se vedhæftede fil.

I løbet af 2010 vil yderligere 3 velgørende organisationer blive tilknyttet, således kunderne kan vælge mellem 12 gode formål.
”Ambitionen er at vi i løbet af 2010 og 2011 kan udbetale yderligere 1,5 til 2 mill. til organisationerne, og vi ser meget lyst på fremtiden. Vores kunder har givet os en fantastisk start, vi får rigtig mange positive tilkendegivelser og vores samarbejde med de velgørende organisationer er fremragende.” Slutter Inge-Lene Ebdrup

Note.

Salget af produkterne på siden foregår på fuldstændig samme vilkår, som i den øvrige detailhandel. Varerne er købt på almindelige vilkår og sælges til samme pris som andre steder.

De 20 % der gives til velgørenhed et incl. moms, således at der for hvert solgt produkt til f.eks. DKK 500,- går DKK 100,- til én af organisationerne.

Forretningen drives af Kim Germer og Inge-Lene Ebdrup.

Ved yderligere spørgsmål, kan Inge-Lene Ebdrup kontaktes på mobil tlf.  2984 0260

Samfund