I FORM Kvindeløb samlede 105.110 kr ind til kampen mod hudkræft

Pressemeddelelse juli 6, 2009 Helse

Rekordhøjt antal løbere gav ekstra penge til forskning

Iform check
Foto: Kristian Grankvist

21.163 kvinder har i København, Århus, Odense og Aalborg nåede i alt at samle 105.110 kr. ind til kampen mod hudkræft ved hjælp af godt benarbejde. En lille del af deres gebyr for at deltage i I FORM Kvindeløb gik nemlig til Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden solkampagne,, der skal lære danskerne at beskytte sig i solen for at undgå at få kræft i huden.

I FORM Kvindeløb sprængte alle rammer og satte ny deltagerrekord, så der kunne skrives et sekscifret beløb på den chek, som løbskoordinator Charlotte Kirkegaard fra magasinet I FORM kunne overrække til Solveig Høgh Larsen fra Kræftens Bekæmpelse.

På billedet ses fra venstre Torben Simonsen fra H.C.Andersen Marathon i Odense, Per Mortensen fra Frederiksberg Idræts Forening, Solveig Høgh Larsen fra Kræftens Bekæmpelse. Gitte Melph fra Aalborg Motion, Charlotte Kirkegaard fra magasinet I FORM og Thomas Glud fra Aarhus Motion.

I FORM Kvindeløb er vokset fra 3.000 deltagere i 2004 til 21.163 i 2009 og er dermed Danmarks hurtigst voksende kvindeløb. 1. september løbes det for første gang i Sverige, nemlig i Malmö. Ligesom danskerne kan svenskerne løbe 5 km eller 10 km eller tilbagelægge 5 km-ruten i gang.

I FORM udkommer også i Sverige, Norge og Finland, men har hovedredaktion i København.

Yderligere oplysninger kan fås hos I FORM's løbskoordinator Charlotte Kirkegaard, tlf. 39 17 21 73.

Foto: Kristian Grankvist

Helse