Hvordan skal gulvet lyde?

Pressemeddelelse august 27, 2009 Byggeri

Nyt lyddæmpende gulvunderlag til svømmende træ- eller laminatgulve reducerer støjen effektivt

Kræsne boligejere efterspørger gode og solide løsninger, der øger brugsværdien i det daglige. Det gælder for mange områder i boligen, herunder også de akustiske og støjmæssige forhold. Derfor er det vigtigt, at professionelle håndværkere kan hjælpe boligejere med at lyddæmpe rummene i boligen. I mange tilfælde kan støjen ved at gå på et træ- eller laminatgulv udgøre et lydproblem.

De eventuelle støjgener fra gulvet er et område, som mange husejere ikke selv er bevidste om, inden det nye gulv skal lægges. Derfor er det afgørende, at den professionelle fagmand kan rådgive kunden om en optimal løsning, der minimerer støjen fra det nye gulv.

Den danske virksomhed DAFA leverer et nyt dæmpende gulvunderlag specielt til at klare netop den opgave. Produktet DAFA Silence udmærker sig ved at dæmpe lyden næsten 10 gange mere end almindelige gulvunderlag.

”Det lyddæmpende gulvunderlag er velegnet til at optage mindre ujævnheder, fordi DAFA Silence er lavet af elastisk naturgummi. Underlaget er også velegnet til gulv med gulvvarme, fordi det miljøvenlige naturgummi følger varmesvingningerne”, fortæller salgschef Jens Eg fra DAFA.

Hurtig, nem og komplet løsning
Overordnet set er DAFA Silence et meget funktionelt produkt at arbejde med. Gulvunderlaget er nemt at tilskære, hurtigt at udlægge og enkelt at fiksere. Man kommer langt med et par hænder, nogle ruller DAFA Silence gulvunderlag, en hobbykniv og en god tape.

Det lyddæmpende gulvunderlag kan fås med og uden fugtstandsende underside. Derfor er gulvunderlaget anvendeligt til svømmende gulve lagt direkte oven på træ- eller betonunderlag.

DAFA Silence forhandles hos trælaster, i byggemarkeder og udvalgte tæppeforretninger.

Billedtekst:
Det nye DAFA Silence er et effektivt lyddæmpende gulvunderlag, der reducerer støj fra træ- og laminatgulve.

Byggeri