Hvordan bejler man til de attråværdige medarbejdere?

Pressemeddelelse december 17, 2007 Erhverv

Ny bog om at skrive jobannoncer: Jobannoncens ABC af Kirsten Rask

Jobannoncen er på én gang et frieri til de eftertragetede medarbejdere - og virksomhedens visitkort. Derfor er det afgørende at den afspejler virksomheden sandfærdigt, både i opsætning, grafik, sprogstil og indhold. Jobannoncen viser meget, både på og mellem linjerne. Teksten har tre lag som ikke må modsige hinanden: 1) de ydre signaler (artefakterne), 2) det konkrete udsagn (skueværdierne) og 3) det der står mellem linjerne, dvs. måden den udtrykker sig på (de grundlæggende antagelser). Og de ting den ikke siger, kan også være værd at tænke over.

Bogen Jobannoncens ABC giver gode råd især om den sproglige side af jobannoncen, både i teori og praksis. Gennem konkrete eksempler giver Kirsten Rask indsigt i hvilke elementer der er afgørende for at annoncen fungerer troværdigt og overbevisende.
Kirsten Rask: Jobannoncens ABC, Grafisk Litteratur, 48 sider, 150 kr., ISBN: 978-87-91171-98-7.

Kirsten Rask

Cand.mag., sproglig rådgiver