Hvad kan man få for en tusse?

Pressemeddelelse oktober 5, 2009 Turisme

- Her kan du bo på 5-stjernede hoteller for max 1.000 kr. pr. nat

Hotels.com logo

Hvis man leder efter luksus til en billig penge, behøver man ikke at lede længe mere. Overalt er priserne på hotelværelser raslet ned i løbet af det seneste år, så 5-stjernede luksushoteller kan nu fås for max 1.000 kr. pr. nat rigtig mange steder. Selv for 750 kr. pr. nat er det endda muligt at finde et 5-stjernet hotel på udvalgte destinationer. Det viser hoteleksperten Hotels.coms nyeste Hotel Price Index.

Faldende hotelpriser har medført, at 5-stjernet storbyluksus nu kan købes fra kun 750 kr. per nat. Det viser Hotels.coms prisindeks for januar-juni 2009.

5-stjernet luksus for 1.000 kr.
Efterhånden er det kun i klassiske dyre destinationer som New York og de europæiske storbyer, at man stadig må gribe dybt i lommerne for at få råd til 5-stjernet luksus. I stort set resten af verden er hotelpriserne nemlig faldet så meget, at et 5-stjernet hotelværelse snildt kan erhverves for maksimalt 1.000 kr. pr. nat. Mange af de berømte amerikanske storbyer er nu blevet så billige, at et 5-stjernet hotel koster under 1.000 kr. pr. nat, så en forkælelsestur for to til spillebyen Las Vegas eller en luksuriøs badeferie i solskinsbyen Orlando er nu indenfor rækkevidde. Ligeledes er det i mange af de europæiske historiske storbyer, som fx Prag, Budapest og Berlin, muligt at bo på 5-stjernet hotel for under 1.000 kr. pr. nat. I Prag koster et 5-stjernet hotel fx gennemsnitligt 790 kr. pr. nat.

5 stjerner til budget-priser
Hvis 1.000 kr. stadig lyder af meget, så er der også masser af 5-stjernede hoteller at finde for kun 750 kr. for et dobbeltværelse. Hvad med fx en luksuriøs overnatning for to i en asiatisk sprudlende og eksotisk storby som Bangkok eller Shanghai? Eller hvad med en tur ned til den afrikanske sydspids på et 5-stjernet hotel i Cape Town? Med de faldende hotelpriser, og en lignende prisudvikling indenfor flybranchen, er der pludselig blevet mulighed for 1. klasses luksus til en pris, som de fleste kan overkomme.

Vi havde forventet, at 2009 ville bringe gevaldige fald i hotelpriserne verden over, men vi blev alligevel overraskede over det voldsomme prisdyk, som er fundet sted kloden rundt. Aldrig før har vi set så mange top-stjernede hoteller til så billige priser, så de rejsende kan virkelig få meget for deres penge for tiden,” udtaler Nigel Pocklington, administrerende direktør for Hotels.com.

Om Hotel Price Index (HPI)
Hotels.com Hotel Price Index (HPI) er en undersøgelse af hotelpriser blandt storby-rejsedestinationer i hele verden. Prisindekset (HPI) er baseret på bookninger foretaget på siden Hotels.com. De viste priser er de reelt betalte priser af kunderne, frem for de annoncerede priser, i de første seks måneder af 2009.
• Med indekset finder man de reelle priser, der betales per værelse af Hotels.com kunder i hele verden ved hjælp af et vægtet gennemsnit baseret på antallet af værelser solgt i hvert af de markeder, Hotels.com opererer i.
• Cirka 78.000 hoteller på over 13.000 destinationer udgør tilsammen den række af hoteller, hvorfra priserne er fundet.

Om Hotels.com
Hotels.dk er den danske webside til Hotels.com, og som medlem af Expedia Group, der er tilstedeværende på alle større markeder med engagerede medarbejdere har Hotels.com mulighed for at tilbyde mere end 100.000 kvalitetshoteller verden over. På Hotels.dk finder du billige hoteller med prisgaranti, blandt andet billige hoteller i København, billige hoteller i Berlin, billige hoteller i London, billige hoteller i Paris og billige hoteller i Hamburg. Hotels.com nyder godt af at have et af de største hotelteams i rejsebranchen, som forhandler de bedste priser til sine brugere. Derudover har Hotels.com 1,3 mio. hotelanmeldelser fra kunder.
I februar 2009 vandt Hotels.com The Gold Award i WebUser Magazine i kategorien ”bedste hotelbookingsite”.
Rejserne kan bestilles online på www.hotels.dk/ eller ved at kontakte vores flersprogede kundeservicecenter på tlf. 80 60 18 24

Turisme