Hudplejeserien Lilas Blanc støtter fotografen Yann Arthus Bertrand’s miljøkampagne

Pressemeddelelse november 13, 2008 Mode

Det økologiske hudplejeserie Lilas Blanc lancerer en bæredygtig vinterkampagne, hvor en del af overskuddet går til den franske fotograf Yann Arthus Bertrand’s organisation GoodPlanet.org.

Pack Gift def2
Den franske naturfotograf Yann Arthus-Bertrand, der for alvor slog igennem med bogen ’Jorden set fra himlen’, står bag GoodPlanet. GoodPlanet er en non-profit organisation, der arbejder for en mere bæredygtig global udvikling gennem fotoudstillinger, skoleprojekter og virksomhedsprogrammer.

We need to set up big projects aimed at heightening public awareness of social and environmental issues to which we are all exposed. Developing global consciousness is the only way to curb this trend and to ensure sustainable development.
Yann Arthus-Bertrand

Hos  den franske hudplejeproducent Lilas Blanc, der lancerede sine økologiske produkter på det danske marked i foråret 2008, er man enig i, at der skal handles her og nu og med drastiske midler for ændre forbrugernes adfærd. Derfor er Lilas Blanc gået sammen med GoodPlanet om at skabe en økologisk og bæredygtig vinterkampagne:

15 kr. af hvert salg går til GoodPlanets globale projekter.
Æsken er produceret 100% økologisk og genbrugelig fra karton til blæk.

Æsken indeholder:
5 postkort med unikke motiver af Yann Arthus-Bertrand.
50 ml økologisk Antiaging Day Cream der synligt reducerer rynker.
50 ml økologisk Body Lotion der fugter og strammer op.

Forhandlere og pris
Lilas Blancs og GoodPlanets miljøkampagne forhandles fra 21. November hos bl.a. Magasin Kgs. Nytorv, Magasin Århus, Magasin Odense, GreenSkin København, Birthe Gleerup i Århus og Ø-butikken Hørsholm til vejledende pris kr. 449,-.

Lilas Blanc
Lilas Blanc er en ny, eksklusiv og økologisk hudplejeserie til dig, der ønsker at forkæle din hud på kroppen og i ansigtet på en naturlig måde helt fri for tilsætningsstoffer og parabener. Hovedingredienserne er Jojoba planteolie, Shea Butter og ekstrakt fra New Zealandske bregner, der gør huden blød og synligt reducerer rynker. Hele serien er godkendt og certificeret af franske Cosmebio og EcoCert.

www.goodplanet.org
www.lilasblanc.com