Hjælp mennesker med stress

Pressemeddelelse juli 10, 2009 Familie

Hvis en stresset person ikke får den rette hjælp, kan det få alvorlige konsekvenser, skriver stresseksperten Bjarne Toftegård i sin nye bog "Praktisk stresscoaching".

9788791913150

Vi oplever mere og mere stress, og flere og flere bliver alvorligt stressede. 10-12 % af alle danskere i den erhvervsaktive alder er så stressede, at de har brug for hjælp.

Det er vigtigt at kunne give kompetent hjælp, da man ellers risikerer at gøre ondt værre. F.eks. kan klassisk coaching, traditionel ledelse eller velment behandling gøre, at stressen trækker ud, og at den stressede træffer forkerte beslutninger. Stresscoaching er andet og mere end klassisk coaching.

Bogen beskriver, hvad stress egentligt er, hvor den kommer fra, hvordan den hænger sammen med personligheden, former for hjælp, hvor udbredt stress er, osv. Forståelsen af stress er vigtig for at kunne give den rette hjælp. Bogen beskriver også et koncept for stresscoaching, hvordan dette afviger fra klassisk coaching, samt specielle forhold, man skal til at være opmærksom på. Bogen indeholder desuden 14 konkrete værktøjer, forslag til at håndtere nogle typiske stressårsager og forskellige personlighedstyper, samt et konkret eksempel på, hvordan man trin for trin kan hjælpe en stresset person.

Forfatteren, Bjarne Toftegård, ph.d., er leder af firmaet Forebyg Stress med hjemmesiden www.forebygstress.dk. Han arbejder til daglig med at hjælpe virksomheder og privatpersoner med at forstå, håndtere og forebygge stress. Han giver bl.a. stresscoaching og har sin egen stresscoachuddannelse.

En anbefalelsesværdig og meget brugbar bog. Bogen udkom den 1. juli 2008 og kan købes eller bestilles i alle danske boghandler.

Bjarne Toftegård - "Praktisk stresscoaching - om at hjælpe mennesker med stress". Forlaget Go'Bog. 200 sider. Vejl. pris kr. 248.-. ISBN: 978-87-91913-15-0. Får i alle danske boghandler.

Mere information:

Billedtekst: "Praktisk stresscoaching  - om at hjælpe mennesker med stress".

Yderligere information fås ved henvendelse til  Bjarne Toftegård på tlf. 20708050 eller e-mail: [email protected].

Mere info på www.forebygstress.dk

Anmeldereksemplar kan rekvireres ved henvendelse til forlaget på e-mail: [email protected]

Familie