Hidtil største tarteletgalla nogensinde

Pressemeddelelse februar 12, 2008 Mad & Vin

Den 28. februar går det løs på Helnæs, den lille idylliske halvø på Syd-vestfyn, hvor kulturen blomstrer som aldrig før. Anledningen er stiftelsen af Helnæs Tartelet Selskab, en absolut autonom underafdeling af det efterhånden landskendte Dansk Tartelet Selskab.

Begivenheden finder sted i det lokale forsamlingshus, hvor 100 mennesker kan se frem til en forrygende aften, der helt og holdent står i tartelettens tegn. Siden stiftelsen af Dansk Tartelet Selskab i oktober sidste år er medlemmerne strømmet til, og afdelingen i Helnæs er selskabets første lokalafdeling.

Initiativtagerne er en kreds af entusiastiske og frivillige medarbejdere omkring ét af landets mindste lokalblade, HelnæsPosten. Den kommende formand for Helnæs Tartelet Selskab, Poul Dreisler, lægger ikke skjul på, at idéen med et lokalt tarteletselskab også tjener det formål at støtte op omkring HelnæsPosten. Lokalbladet skulle således gerne få en økonomisk saltvandsindsprøjtning i kraft af overskuddet fra aftenens arrangement.

Aftenens program:

1) Servering af en fem retters gourmettarteletmenu

Der serveres ægte bagerbagte tarteletter med fyld efter fem af de forførende opskrifter fra bogen Tarteletter af Babette Hersant Isaksen. Mellem serveringerne vil der være indslag af underholdende og oplysende karakter, herunder stiftelse af Helnæs Tartelet Selskab, udpegning af æresmedlem osv.

2) Foredrag: "Tarteletten som spise til alle tider - eller aldrig?"

Af journalist, forfatter og madskribent Claes Benthien, formand for Dansk Tartelet Selskab, oversætter af den berømte bog Tarteletter - 85 forførende opskrifter.

3) Afslutning

Der afsluttes med aftenens overraskelse.

Alt dette for kun kr. 100,- per deltager.

Ved arrangementet kan der købes vin, øl og vand. Det vil ligeledes være muligt at købe bogen Tarteletter til en favorabel pris, hvor overskuddet vil tilfalde HelnæsPosten.

Tid: 28. februar kl. 18.30

Sted: Helnæs Forsamlingshus, Ryet 10, Helnæs, 5631 Ebberup

Pressekontakt og tilmelding: Poul Dreisler kan kontaktes på 24 82 25 30 eller mail: [email protected]

Forlaget Vandkunsten støtter kulturen.

Mad & Vin