Hav nytårskuren klar i køleskabet

Pressemeddelelse december 21, 2007 Mad & Vin

Smoothies klar i køleskabet forener en effektiv pleje af tømmermændene med en succesfuld start på nytårsforsættet om sundere vaner.

Innocent drinks i Danmark

Årets første dag er traditionelt den dag på året, hvor flest danskere på samme tid slås med tømmermænd og nye løfter om et sundere liv. To udfordringer der kan være svære at håndtere på samme tid. Men er man forudseende nok, findes der behagelige løsninger, som i hvert fald får én et stykke ad vejen den 1. januar.

Når indkøbene til den store aften skal gøres, er en god tyvstart på nytårsforsættet at tænke lidt længere end til bordbomber og champagne og lægge en håndfuld smoothies i kurven. For når der står 1. januar på kalenderen, hovedet værker, halsen er tør, og samvittigheden kun alt for godt husker, hvad man aflagde spejder-ed på blot få timer tidligere, er det en kærkommen løsning at kunne gå til køleskabet efter flydende, friskpresset frugt. De små smoothies fra innocent drinks er uden tilsætningsstoffer, uden tilsat sukker, uden koncentrat - og uden alt muligt andet, der står i vejen for løftet om, at 2008 skal være året med sundere vaner, seks stykker frugt og grønt om dagen og færre kilo på sidebenene.

Vitaminindsprøjtning

Festlighederne nytårsaften efterlader ofte kroppen tom for brændstof - i hvert fald af den gode slags. For at komme hurtigt tilbage i topform har man både brug for væske, vitaminer og masser af gode kulhydrater. Og det skal helst ske uden at bryde nytårsløfterne. Fordi innocent smoothies består af friskpressede frugter og intet andet, er de både en effektiv og delikat tørstslukker, og en vitaminfyldt kickstarter af kroppen, når tømmermændene skal bekæmpes. Og så vejer smoothies tungt i et andet og noget sundere "genstandsregnskab" end det fra aftenen inden, nemlig regnskabet over de seks daglige stykker frugt og grønt.

Der findes fire innocent-varianter med henholdsvis jordbær-banan, brombær-blåbær, mango-passionsfrugt og tranebær-hindbær. Og forudseende nytårsindkøbere kan bl.a. finde dem i Irma, 7Eleven, Kvickly, Kvickly X-tra, Mad&Vin, udvalgte Statoil-stationer og butikker i SuperBest.

innocent drinks blev etableret af tre unge englændere i 1999 og er den hurtigst voksende fødevarevirksomhed i England. Virksomheden gik ind på det danske marked for et år siden, og de små smoothies har kun været forhandlet i dagligvarebutikker siden marts måned. Alligevel sælger innocent smoothies allerede lige så godt som Valsølille. De to selskaber står hver især for 1/3 af det samlede smoothies-salg i dagligvarehandlen.

Mad & Vin