Gulplade-bilerne har fået en ny ven!

Pressemeddelelse november 13, 2006 Motor

Midt i den hektiske debat om "momsregistrerings-mærkater" på gulplade-biler har håndværksmestre, vognmænd, servicevirksomheder og alle andre med biler på gule plader fået et helt nyt værktøj til hjælp kaldet ’Autolog’. Autolog systemet er en 100% automatisk GPS-baseret kørebog der holder styr på hvor bilen kører, hvornår, hvor langt den kører, samt i hvilke tidsrum, den kører. Systemet vil altså være en uvurderlig hjælp til dokumentation overfor Skat, skulle virksomheden komme i Skat’s søgelys.

Dokumentation af koersel via mapping
Systemet må ikke forveksles med de meget udbredte navigationssystemer: Autologs primære formål er at registrere og dokumentere kørslen dog uden at brugeren skal tænke på at tænde eller slukke for den inden turens start (som tilfældet er med navigationssystemerne). Systemet kræver ingen installation i bilen og er let at bruge. En lille diskret GPS-datalogger i forruden er alt, der kræves! Med GPSen følger også Autologs software. Via en integreret Microsoft service kaldet Mappoint konverteres start og slut koordinater automatisk til eksakte adresser og kørselsrapporter genereres helt automatisk. Via en mapping funktion er det tilmed muligt at visualisere og dokumentere de tilbagelagte kilometer og dermed kunne sandsynliggøre sin kørsel overfor Skat.

Undgå mistænkeliggørelse
Med det nye mærkatsystem vil førere af momsfrie gul-pladebiler, uværligt blive mistænkeliggjort og vil risikere at blive kontrolleret, men med Autolog systemet undgår medarbejderen tvivlsspørgsmål og vil kunne dokumentere både overfor virksomheden og overfor Skat, at der IKKE er kørt privatkørsel i gul-pladebilen. Med systemet er både medarbejderen og virksomheden bedre stillet overfor Skat.

Autolog er IKKE overvågning
Det er vigtigt at understrege, at Autolog IKKE er et overvågningssystem, men et værktøj der skal spare de ansatte og virksomheden tid og penge ved automatisk registrering af kørslen, samtidig med at virksomheden og medarbejderen sikres overfor SKAT! Den endelige kørselsrapport lever op til alle Skats regler på området er er godkendt af Datatilsynet.

Det nye system kan købes online eller via Autologs salgskontor på Sjælland og i Jylland, og tilmed kan udgiften til systemet trækkes fra i bruttolønnen, på samme måde som ved den populære hjemme-pc ordning. Se mere på www.autolog.dk.

Motor