Glad kunst på badeværelset

Pressemeddelelse august 27, 2009 Kultur

Århusiansk billedkunstner udstiller sine farverige billeder hos Bad & Design i Viborg, der forhandler alt til badeværelset.

Henriette Kaiser.Bad & Design
Farverne blomstrer i Henriette Kaisers univers.

Sidst var det glaskunst. Nu er det billedkunst.
Bad & Design i Viborg fortsætter succesen med at lade skiftende kunstnere udstille blandt badekar, brusenicher og håndvaske i butikkens udstillingsmiljøer. ”Vi vil gerne vise vores kunder, at kunst passer fantastisk på badeværelset, fordi det løfter følelsen af velvære og selvforkælelse,” siger in-store manager Heidi Bjørn.
I september og oktober udstiller billedkunstner Henriette Kaiser fra Århus. Hun er den tredje kunstner i butikken siden åbningen i maj. ”Folk er meget begejstrede for ideen, så vi vil helt sikkert byde på flere sanselige oplevelser fremover,” siger Heidi Bjørn.

Farver skaber glæde

Henriette Kaiser har tænkt sig at inspirere kunderne med farverige billeder, der spænder lige fra det blomsterrige til det mere abstrakte.

”Farver har personligt stor betydning for mig, og så gør de folk glade. Derfor arbejder jeg meget med deres indvirkning på sindet,” siger Henriette Kaiser. ”Jeg laver også mange billeder på bestilling, hvor folk ønsker knald på farverne – heldigvis, for det er samtidig dem, jeg holder mest af at lave,” tilføjer hun.

Maler uden pensel

Hos Bad & Design viser hun flest værker i stærke, klare grønne og blå farver, men hun maler også i røde nuancer og mere afdæmpede farver som sand, beige, grå og sort. Når hun maler, sker det altid kun med hænderne og en spartel – aldrig med pensel. ”Jeg har simpelthen ikke føling med lærredet, hvis jeg ikke har fingrene i det,” siger den århusianske kunstner.

Til pressemeddelelsen er vedhæftet foto af et af Henriette Kaisers værker.
Billedtekst: Farverne blomstrer i Henriette Kaisers univers.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om Henriette Kaisers udstilling hos Bad & Design, er du velkommen til at kontakte in-store manager Heidi Bjørn på tlf. 2340 6184 eller Henriette Kaiser på tlf. 3020 0161.

Fakta om Bad & Design

Bad & Design er en landsdækkende kæde med 8 butikker, der sælger alt til det moderne badeværelse samt yder rådgivning om indretning, stilarter og produkter. Læs mere på www.badogdesign.dk.
Bad & Design er en del af Brødrene Dahl a/s, der er grossist inden for VVS, entreprenør, vandforsyning og industri samt værktøj og tekniske artikler. Brødrene Dahl a/s har 55 filialer i Danmark, 1200 medarbejdere og en årlig omsætning på ca. 4 mia. kr.