Friske madpakker til børnene

Pressemeddelelse juni 7, 2005 Børn og Unge

Lille smart termopose holder madpakken frisk i op til seks timer.

Forestil dig en madpakke, der har ligget i skoletasken i op til flere timer og så med en stuetemperatur på 18 grader. Når madpakken endelig skal fortæres, er salaten, agurken, spegepølsen og leverpostejen knap så indbydende - og slet ikke frisk. Det er den madoplevelse, vi dagligt byder vore børn.

Konsekvensen ved en ”sur” madpakke er ofte, at børn ganske enkelt springer madpakken over og i stedet vælger den nærmeste købmand, hvor menuen som regel består af slik og kage.

Men nu kan en lille smart termopose kaldet Mini Multi-bag fra firmaet X-ophan forhåbentligt ændre dette adfærdsmønster. Man putter simpelt hen madpakken eller madkassen ned i posen, som så holder indholdet frisk og tempereret i op til seks timer. Og står den på strandtur, forøges holdbarheden yderligere ved at lægge et lille fryseelement øverst i posen.

Mini Multi-bag er godkendt til fødevarer og er let at rengøre med vand og sæbe. Den er forsynet med et bærehåndtag, kan bruges adskillige gange og så koster den under 15 kr.

Billedtekst: Mini Multi-bag holder Sally's madpakke frisk.

Købes i dagligvarehandlen.

Børn og Unge