Fremtidens medie er mobilt

Pressemeddelelse oktober 6, 2008 PR

Anvendelsen af mobilen som medie vil eksplodere i 2009. Året hvor det mobile medie vil blive anvendt i markedsføringen i udbredt grad af de store varemærker. Mobil markedsføring har længe været et "buzzword" blandt varemærker og reklame- og mediebureauer. Nu er tiden kommet hvor brugernes anvendelse af mobilen til andet end samtaler øges voldsomt, samtidig med at teknologi hos operatører og mobil telefoner i dag giver mulighed for en ægte multimedie oplevelse. Med den øgede interesse fra de største annoncører for øje, har GroupM (en del af verdens største reklame- og mediebureau koncern WPP) i dag indgået en strategisk samarbejdsaftale med BrandMobile, der repræsenterer iLoop Mobiles verdenskendte mobile platform i Skandinavien.

"I Skandinavien håndterer GroupM over 40% af mediemarkedet, og det er af største vigtighed, at vi hele tiden kan tilbyde vores kunder "state-of-the-art" løsninger til at skabe dialog og bedre kendskab til de varemærker, som vi betjener", udtaler Henrik Abraham, Nordic Digital Development Director.

Med BrandMobile som GroupM's foretrukne mobile platforms leverandør og ikke mindst adgangen til iLoop Mobiles unikke mobile marketing platform, giver GroupM deres kunder et effektiv og dynamisk værktøj til at skabe de bedste muligheder for succes med mobile marketing aktiviteter. Analogt med GroupM's markedsandel på andre medier til markedsføring, ønsker GroupM fortsat at være kundernes foretrukne mobile partner. Gennem samarbejdet med BrandMobile og med adgangen til iLoop Mobile's platform, har GroupM de bedste muligheder for at skabe fortsat succes for deres kunder.

BrandMobile er etableret med henblik på at skabe interaktive mobile oplevelser, der kombinerer video, musik, tekst samt selvfølgelig personlige tjenester med netop det indhold, som interesserer moderne mobil brugere. Direktør Brian Larsen var en af de første som introducerede mobile tjenester i Skandinavien, og har været en af grundlæggerne til teknologien bag det succesfulde selskab iLoop Mobile Inc. i USA. "Ved at sikre sig rettigheder til platformen i Skandinavien, kombineret med mange års erfaring omkring anvendelsen af mobilen som medie, har vi skabt netop den kombination, der gør, at vi sammen med GroupM og deres selskaber, kan skabe den vækst i mobil markedsføring, som alle forventer ligger lige om hjørnet", udtaler Brian Larsen.

Den prisbelønnede iLoop Mobile platform
Flere af de største varemærker i verden anvender i dag allerede iLoop platformen til mobil markedsføring. Senest har den demokratiske præsidentkandidat Barack Obama valgt at føre sin mobile valgkampagne via iLoop Mobile platformen. I 2007 modtog iLoop Mobile platformen den anerkendte Global Innovation Award fra MMA (Mobile Marketing Association).

Den avancerede iLoop Mobile platform er kendetegnet ved en dynamisk brugerflade, som gør at såvel GroupM som deres kunder kan fokusere på at skabe kreative løsninger, der tilfredstiller brugernes behov for nem og underholdende adgang til mobile tjenester og services. Ved annoncering på Internettet skal et varemærke ofte kun tage hensyn til oplevelsen på 3 forskellige Internet browsere, mens der på mobilmarkedet findes mere end 900 forskellige telefonmodeller, hvor operativ system, skærmstørrelse og multimedia muligheder er forskellige. Hidtil har en lancering af en mobil kampagne derfor ofte været uforholdsmæssig omkostningstung sammenlignet med tilsvarende Internet projekter. Med samarbejdet mellem GroupM, BrandMobile og iLoop Mobile, er dette scenario fortid.

Henrik Abraham

Nordic Digital Development Director