Flirtende italienere og varmblodige franskmænd

Pressemeddelelse november 23, 2009 Livsstil

Sydlændinge elsker at flirte på ferien

Hotels.com logo

Italienerne er det mest flirtende folkefærd i Europa, og hver tredje italiener har endda prøvet at tage på ferie kun med det formål at flirte. Også franskmændene elsker at flirte på ferien, og de er hverken blege for at flirte med flere personer på samme ferie eller at lyve om deres civilstatus for at indlede en god ferieflirt. Danskerne er til gengæld Europas ærligste flirtere. Det viser en ny undersøgelse.

Italienere og franskmænd elsker at ferieflirte. Det viser en ny undersøgelse, som hotelbookingportalen Hotels.com har gennemført blandt 2.429 respondenter fra 7 europæiske lande.

Italienere flirter mest på ferien
Når det er sol og sommer, stiger temperaturen ofte i mere end én forstand. Mange europæere har prøvet at have en lille sommerromance, og når det gælder ferieflirt, er italienerne mestre. Hele 8 ud af 10 italienere (79 pct.) har prøvet at have en ferieflirt, og hver tredje italiener (32 pct.) har endda prøvet at tage på ferie, med flirten som det eneste formål.

I modsætning til italienerne er danskerne mere tilknappede, og kun 6 pct. af danskerne har prøvet at rejse for at flirte, mens det gennemsnitligt er 18 pct. af europæerne generelt, som har rejst med flirten som eneste formål.
Når italienerne indleder en ferieflirt, er det ikke altid i håb om at finde den store kærlighed. Knap hver tiende italiener går specifikt efter one-night stands, når de indleder en flirt på ferien – noget der kun gør sig gældende for 2 pct. af danskerne.

Franskmænd lyver for at få en ferieflirt
Også franskmændene elsker en god flirt, når de er på ferie. Således har 7 ud af 10 franskmænd prøvet at have en ferieflirt. Og franskmændene ser ingen problemer i at omgås sandheden mere eller mindre lemfældigt for at sikre sig en flirt.

Hver fjerde franskmand (24 pct.) har prøvet at have flere forskellige romancer på samme ferie, og knap hver femte franskmand har endda prøvet at lyve om sin civilstatus, for at få en flirt på ferien. Danskerne er til gengæld de mest ærlige flirtere i Europa, idet kun 4 pct. indrømmer at have løjet omkring deres civilstatus for at indlede en flirt.

Resultaterne af undersøgelsen
Har haft en ferieflirt: Italien (79 %), Frankrig (69 %), Danmark (66%)
Har taget på ferie men flirten som eneste formål: Italien (32 %), Frankrig (16 %), Danmark (6 %)
Har haft flere end én flirt på samme ferie: Italien (22 %), Frankrig (24 %), Danmark (14 %)
Har løjet om sin civilstatus for at få en flirt på ferien: Italien (16 %), Frankrig (18 %), Danmark (4 %)
Vil kun have one-night stands på ferien: Italien (8 %), Frankrig (6 %), Danmark (2 %)

For nærmere information
Kontakt venligst Gry Kaa fra det danske Hotels.com pressekontor på telefon 26 70 50 34 eller på mail: [email protected] eller kontakt Hotels.com PR manager Cordy Griffiths på telefon (+44) 20 7019 2268 eller på mail: [email protected].

Om Hotels.com
Hotels.dk er den danske webside til Hotels.com, og som medlem af Expedia Group, der er tilstedeværende på alle større markeder med engagerede medarbejdere har Hotels.com mulighed for at tilbyde mere end 100.000 kvalitetshoteller verden over. På Hotels.dk finder du billige hoteller med prisgaranti, blandt andet billige hoteller i København, billige hoteller i Berlin, billige hoteller i London, billige hoteller i Paris og billige hoteller i New York. Hotels.com nyder godt af at have et af de største hotelteams i rejsebranchen, som forhandler de bedste priser til sine brugere. Derudover har Hotels.com 1,3 mio. hotelanmeldelser fra kunder.
I februar 2009 vandt Hotels.com The Gold Award i WebUser Magazine i kategorien ”bedste hotelbookingsite”.
Rejserne kan bestilles online på www.hotels.dk eller ved at kontakte vores flersprogede kundeservicecenter på tlf. 80 60 18 24

Om undersøgelsen
Undersøgelsen er foretaget på internettet i september 2009 via Hotels.com’s nyhedsbrev. 2.429 respondenter har deltaget i undersøgelsen, og respondenterne kommer fra følgende 7 europæiske lande: Danmark, Sverige, Norge, England, Frankrig, Italien og Spanien. Resultaterne er ikke repræsentative i forhold til hele befolkningen, selvom de mange deltagere fordeler sig bredt med hensyn til bl.a. bopæl og alder. Hotels.com tager forbehold for, hvordan data fra undersøgelsen anvendes.

Livsstil