Få styr på møderne

Pressemeddelelse oktober 20, 2008 Uddannelse

Mødeledelse er en undervurderet disciplin i danske virksomheder.

Aktivkurser

Mange møder er på forhånd dømt til at mislykkes af den simple årsag, at hverken mødeleder eller mødedeltagere kender mødets formål og derfor ikke har haft mulighed for at forberede sig bedst muligt. Det er mødelederens ansvar at styre mødeprocessen frem mod et brugbart resultat, hvilket indebærer at mødelederen sørger for de nødvendige forberedelser inden mødets start. Når deltagerne ved, at der findes en agenda for mødet, signalerer dette, at mødelederen har styr på, samt overblik over mødet, hvilket er et vigtigt signal at sende til deltagerne for at fremstå som pålidelig og professionel.

Der eksisterer mange forskellige typer af møder, som hver især kræver, at mødelederen udfylder bestemte roller, da målet er at motivere og skabe engagement hos deltagerne, hvorved det sikres, at deltagernes viden, erfaringer etc. kommer mødet til gode.

Møder er blevet en større del af lederens arbejdsdag, og derfor er det vigtigt at lære visse fremgangsmåder, som kan gøre møderne mere strukturerede og effektive, for på den måde at få plads til andre gøremål.

Aktiv Kurser / Probanas projektlederuddannelse (PLU) ruster Dem blandt andet til at styre møder af enhver art. Kurset er dog meget mere omfattende og rummer også bredere emner som ledelsesteori, virksomhedskultur, samarbejde, gruppedynamik, motivationsteori, kommunikationsteori samt stresshåndtering.

Undervisningsmaterialet er udarbejdet i samarbejde med kræfter fra Handelshøjskolen og erhvervslivet, og undervisningen gennemføres i tæt samarbejde med HR-ekperter, erhvervspsykologer, jurister og fagfolk fra det danske erhvervsliv.

Uddannelsen er baseret på e-learning, hvilket giver Dem mulighed for at læse når De vil og kan, og desuden kræver det kun en internetadgang, før De har adgang til hele uddannelsen. Uddannelsen tager tre måneder og er inddelt i tre moduler, og hvert modul afsluttes med en kursusdag på eksklusivt hotel, hvor en erfaren underviser vil sørge for at relatere teorien til praksis. Efter hvert modul afleveres en case-opgave og hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.

De kan læse mere om PLU-uddannelsen på www.probana.com/plu.asp.

Uddannelse