Er medarbejdere for dumme til coaching?

Pressemeddelelse august 22, 2007 Landbrug og Fiskeri

Hvorfor er det kun de nålestribede på direktionen, som bliver coachet?

Er almindelige medarbejdere for dumme til den slags, eller er de bare ikke pengene værd? Der bliver ellers brugt mange penge på at holde på medarbejderne - blot ikke på coaching. Måske er lederne bange for at slippe så stærkt et udviklingsredskab løs blandt medarbejderne - for tænk hvis nu de blev overhalet! Eller også er det bare for dyrt ...

Men hvad ville der egentlig ske, hvis man slog døren ind på endnu et chef-privilegium og gav alle medarbejdere ret og råd til coaching?

Med et nyt initiativ, kaldet Rent-a-Coach, skal myten om, at det kun betaler sig at coache virksomhedens ledere, nedbrydes. CoachPartners – Skandinaviens største udbyder af internationale coach certificeringer (ICC) skærer dybt i prisen for at bevise, hvor frugtbart det er at give alle virksomhedens medarbejdere adgang til en coach.
For på en moderne virksomhed er det en styrke, hvis også de menige medarbejdere får mulighed for at sætte spot på deres udvikling, såvel personligt som fagligt. Og ikke kun én gang om året, men lige netop når behovet er der.

Idéen er enkel: Virksomheden outsourcer pleje og udvikling af medarbejderne og lejer en internationalt certificeret og erfaren ICC-coach, som i en aftalt periode på minimum et kvartal vil have sit daglige virke på arbejdspladsen. Coachen er på denne måde uafhængig af virksomheden og rapporterer kun tilbage ved medarbejderens samtykke. Faktisk har coachen tavshedspligt, og medarbejderen kan derfor benytte coachen inden for alle livets områder. Også hvad angår de mere personlige emner, som naturligt har stor betydning for, at medarbejderen udvikler sig i sit arbejde, men som ofte er lukket land for chefen.

Bonussen for virksomheden er, at der også er penge at tjene – mindre sygefravær, færre opsigelser, større tilfredshed, bedre udnyttelse af medarbejdernes potentiale. Med andre ord: en forbedret bundlinie! Kort sagt: Alle skal have ret til at udvikle sig, alle skal have tid til refleksion, alle skal have ret til en coach, NU! Kontakt Int. Cert. ICC coach og Partner Pia Madsen på [email protected] eller 2510 2026 og få hele historien. Læs også http://www.coachpartners.dk/

Landbrug og Fiskeri