Endelig et handelssite på Nettet, som giver alle 14 dages fuld returret

Pressemeddelelse september 10, 2009 IT

Hidtil har det været stort set umuligt at få pengene tilbage, hvis man havde købt noget brugt på et auktionssite på Internettet. Men nu er der kommet et handelssite, hvor alle købere kan få deres penge retur uden problemer

Jacob & Martin
Jacob V. P. Senderovitz og Martin Nedergaard Andersen i gang med design af websitet www.nemfamilie.dk

NemFamilie.dk er et handelssite med fokus på børnefamilier, og lover som de første fuld returret til alle inden for 14 dage.

Martin Nedergaard, direktør og medstifter af NemFamilie, udtaler: - ”Den returret, de andre giver, er efter min mening en falsk tryghed, der reelt ikke beskytter køber. Vi er selvfølgelig glade for at kunne prale af, at NemFamilie lige nu er det eneste bruger-til-bruger handelssite, som giver en reel returret, men vi håber alligevel, at andre vil følge vores eksempel til gavn for forbrugerne og for nethandelen i det hele taget.”

De andre auktionssites skriver bedste fald i deres betingelser, at sælger skal give køber 14 dages returret, men blander sig ikke i, hvordan eller om det sker.

Forestil dig følgende situation:

Du har været ude at købe børnetøj, fx en trøje, og kommer glad hjem. Men da du tager den op af posen derhjemme, opdager du, at der er en fejl i den – der er et hul i trøjen.

Du skynder dig tilbage i butikken for at få trøjen byttet. Men ekspedienten siger, at det må du tale med producenten om – det er ikke hans problem.

Ville du være tilfreds med den behandling? Nej, vel?!

Det er reelt det, som de andre auktionssites siger.

Hos NemFamilie giver ”ekspedienten” dig pengene tilbage. Så er du tilfreds, og så er det efterfølgende op til NemFamilie at tage kontakt til sælgeren.

Køber du som forbruger noget i en butik på nettet, har du altid 14 dages fortrydelsesret. En nylig dom har fastslået, at det også gælder, når du køber noget af en anden privatperson. Men den fortrydelsesret kan kunderne dog i de fleste tilfælde skyde en hvid pind efter, fordi man kan blive nødt til at hive sin modpart i retten.

”Andre hjemmesider ser åbenbart returretten som et problem for sælgerne, som så holder sig tilbage fra at sælge noget på nettet”, siger Martin Nedergaard. ”Men de kunne jo også have valgt at se 'glasset som halvt fyldt' ved at se det fra købers side. Køber får større sikkerhed, og det kan derfor resultere i en øget handelsaktivitet”.

Fakta om NemFamilie

NemFamilies slogan er ”Vi gør hverdagen lidt nemmere for din travle familie”. Der er p.t. ca. 4.000 varer og 2.000 medlemmer.

Hvordan adskiller NemFamilie sig fra de mere kendte auktionssites?

• Fokus på børnefamilier, så de fleste varer er børnetøj, legetøj, børneudstyr o.l., men der er også rigtig meget tøj til både kvinder og mænd
  • Tips og debatter henvendt til familier (fx anmeldelser af teater og cirkus, diskussioner om tandbørstning og madpakker m.v.)
  • Det er gratis at blive medlem og gratis at oprette annoncer – man betaler kun gebyr (3 %), når man får solgt en vare
  • Det er supernemt at uploade fotos. Man skal ikke tænke over format og størrelse, som man skal andre steder – så godt som alle formater passes automatisk
  • Ca. 30 % af handelsgebyrerne returneres til medlemmerne
  • Sikre handler via FamilieKonto (man indbetaler via sit dankort, dvs ikke noget med bankoverførsler, og dermed har man også mulighed for at få pengene igen, hvis man bliver snydt)