En visionær virksomhed

Pressemeddelelse december 19, 2008 Samfund

Ønsket om at fremtidssikre sin virksomhed og medarbejdere, danner baggrund for Direktør Peter Højstrups beslutning om at sælge aktiemajoriteten i Storstrøms Byggecenter A/S til trælast- og byggematerialevirksomheden CF Petersen & Søn A/S, Køge.

Storstrøms Byggecenter (3)

Den 18. december blev det officielt, at Storstrøms Byggecenter A/S får tilføjet CF i navnet, da trælast- og byggematerialevirksomheden CF Petersen & Søn A/S i Køge overtager aktiemajoriteten pr. 1. januar 2009.

- Vi skal være på forkant med udviklingen samtidig med, at vi bevarer de dyder, som de seneste 4 ½ år har kendetegnet vort firma med rådgivning og salg af byggematerialer til en trofast kundekreds, siger Direktør Peter Højstrup.

Storstrøms Byggecenter A/S ligger godt på landkortet og Sydsjælland er et godt sted at leve og udvikle sig for alle generationer. Her kan man bo nær skov og strand og alligevel tæt på indkøbsmuligheder og kulturelle tilbud. Så ikke overraskende har flere "bejlere" meldt sig på banen med købstilbud, men for Peter Højstrup var det helt essentielt, at aktiemajoriteten overgik til en køber, hvis kultur, visioner, værdier og strategier vil udvikle Storstrøms Byggecenter A/S i en retning, der fremtidssikrer virksomheden til gavn for kunderne, markedet og området omkring Vordingborg.

Valget faldt på CF Petersen & Søn A/S, som er 100 % privatejet med Tømmerhandler Michael Buhl som hovedaktionær og Salgsdirektør Jes Gravesen som minoritetsaktionær. CF-koncernen, som er medlem af den frivillige markedsføringskæde XL-BYG, betragtes i byggebranchen som én af Danmarks mest moderne trælast- og byggematerialevirksomheder.

Fremtidssikring med fordele

Tætte kunderelationer har lige siden opstarten i 2004 været en af dyderne i Storstrøms Byggecenter A/S. Og dette, forbundet med en professionel rådgivning og materialer til gode priser vil der ifølge Peter Højstrup, som stadig er medejer af virksomheden, ikke blive lavet om på:

- Vi har altid været meget opmærksomme på vores kunders behov, og dette fokus er også en del af fremtidssikringen. Vi vil fremover som CF Storstrøms Byggecenter A/S kunne tilbyde kunderne endnu flere og større fordele ved, at handle med os, fortæller Peter Højstrup.

Bl.a. fremhæver Peter Højstrup XL-BYGs særlige servicekoncepter Materialecontainere, Mesterreolen og Mesterservice, som er udviklet til at gøre den professionelle kundes arbejdsgang mere effektiv og rationalisere indkøbet.

Peter nævner desuden, at konstellationen ved salg af aktiemajoriteten vil skabe grobund for yderligere udvikling og vækst, ligesom han forventer, at der realiseres en lang række synergier, som vil påvirke CF Storstrøms Byggecenters omkostningsstruktur positivt og derigennem sikre yderligere konkurrencedygtighed, som vil gavne kunderne.

- Der er en god og tæt dialog med CF Petersen Søn A/S, hvilket vil præge virksomheden udviklingsmæssigt set. Ikke mindst på medarbejderfronten, hvor de ansatte kan komme til at sparre med andre kolleger og udveksle erfaringer. Dette vil skabe nogle meget motiverede medarbejdere, da de vil få det som fisk i vandet, der simpelthen bliver fodret med det bedste. Hvilket selvfølgelig i sidste ende kommer kunderne til gode, slutter Peter Højstrup.

CF Petersen & Søn A/Ssælger et bredt udvalg af byggematerialer, såsom træ, plader, mursten, tagsten, døre, vinduer, gulve, fliser, haveartikler, maling, køkken, bad og meget mere. CF Petersen & Søn A/S beskæftiger ca. 130 medarbejdere, og har en årlig omsætning på ca. 330 mio. kr. CFPetersen & Søn A/S er medlem af indkøbsforeningen Ditas A.m.b.a. og tilsluttet markedsføringskæderne XL BYG Byggecenter og XL BYG Proffcenter. Storstrøms Byggecenter A/S har en årlig omsætning på ca. 50 mio. kr. og beskæftiger ca. 15 medarbejdere.

BILLEDTEKSTER

Fotos: Storstrøms Byggecenter (3) - Storstrøms Byggecenter (14) - Storstrøms Byggecenter (23) - Storstrøms Byggecenter (68)

Billedtekst: CF Storstrøms Byggecenter vil fremover kunne tilbyde endnu flere og større fordele for kunderne.

Foto: Storstrøms Byggecenter (23)

Billedtekst: Vi har altid været meget opmærksomme på vores kunders behov, og dette fokus er også en del af fremtidssikringen, fortæller Direktør Peter Højstrup.

Michael Buhl

Tømmerhandler og hovedaktionær