EM i Piberygning 2004

Pressemeddelelse oktober 20, 2004 Kultur

Europamesterskabet i Langtidspiberygning 2004.

Nordisk Tobakskollegium er i år vært for det 14. Europamesterskab i Langtidspiberygning. Selve konkurrencen afvikles

Søndag den 31. oktober på Scandic Hotel, Vester Søgade 6, 1601 København V.  Klokken 14.00

Disciplinen består i at holde ild i tre gram tobak så længe som muligt, efter at piben er tændt én gang med højst to tændstikker. Verdensrekorden er sat af italieneren Gianfranco Ruscalla i 2003, tiden er
3 timer, 18 minutter og 15 sekunder.

The Pipe Show.
Arrangementet åbner allerede lørdag d. 30. okt. Klokken 10.00. Her starter registreringen af de mange deltagere og udstillingen åbner. Udstillingen er skabt med de amerikanske Pipe Shows som forbillede. Her viser pibemagere og tobaksfabrikanter det seneste nye, mens private samlere udstiller deres skatte. Udstillingen er en salgsudstilling og der er tilmeldt over  30  udstillere, der repræsenterer den absolutte elite inden  for piber og tobak.

Rygere fra hele verden.Globaliseringen er på bedste vis slået igennem hos verdens piberygere. Ud over EU-landene og det tidligere Øst-Europa, inklusiv Rusland, er USA, Canada, Japan, Mexico og Taiwan repræsenteret ved dette års mesterskab. Så selvom antirygnings-kampagnerne florerer over det meste af verden, er piberygning, set i et internationalt perspektiv, inde i en positiv udvikling.

Yderligere oplysninger hos Michael C.G. Iversen, Mobil: 2179 8179

Hent EM-programmet hos tobakshandleren, eller se det på:

Nordisk Tobakskollegium

Michael C.G. Iversen