Ejner Hessel A/S overtager K. Søndergaard's Eftf

Pressemeddelelse maj 10, 2007 Motor

En af Danmarks absolut største bilvirksomheder, Ejner Hessel A/S, fortsætter ekspansionen, og føjer endnu et værksted i Århus til de i forvejen 16 afdelinger i det midt- og nordjyske.

Fra den 1/9/2007 overtager virksomheden K. Søndergaard's Eftf. Firmaet er beliggende i Århus og beskæftiger 20 mand. Virksomheden stammer tilbage fra 1910, hvor indehaveren af K. Søndergaard's Eftf. Henrik Zaremba´s bedstefar udførte reparationer af hestevogne. Senere blev det til hyrevogne og derefter lastbiler. Virksomheden omsatte sidste år ca. 28 millioner.

Virksomheden er autoriseret Renault Trucks lastbilværksted og laver ud over service af lastbiler og trucks også reparationer af andre mærker samt på trailere. Virksomheden har også tidligere været autoriseret serviceværksted for Mercedes-Benz lastbiler i periode fra starten af 1950erne frem til 1987, hvor Ejner Hessel samtidig blev Mercedes-Benz forhandler.

Henrik Zaremba fortsætter som daglig leder frem til udgangen af 2008, hvor virksomheden flytter ud til et helt nybygget lastbilcenter sammen med Ejner Hessels nuværende lastbilaktiviteter i Århus. Salgsdirektør i Ejner Hessel A/S Steen Hessel udtaler: ”Hermed skabes det mest moderne og fleksible lastbilværksted i Århus. Vi vil kunne reparere alle typer lastbiler samt trailere. Den nye afdeling vil komme til at ligge i det nye transportcenter i Århus, og vi vil fra starten beskæftige ca. 70 mand i denne nye Ejner Hessel lokation. Overtagelsen af K. Søndergaard's Eftf. Får ingen konsekvenser for de nuværende kunder” slutter Steen Hessel.

Ejner Hessel vil med købet af K. Søndergaard's Eftf. komme op på 675 ansatte og 17 lokationer.

Ønskes yderligere information så kontakt Steen Hessel på tlf. 20854335.

Motor