Ejler Jørgensen Prisen, Danmarks Største Gastronomiske Hæders Diplom

Pressemeddelelse november 5, 2008 Mad & Vin

Restauratør & Kok John Kofod fra Sortebro Kro modtager af Ejler Jørgensen Prisen

SB 2

Ejler Jørgensen Prisen som uddeles d. 4. november hvert tildeles den professionelle udøver af bordets glæder i Danmark der med sin personlighed og skaber evner i væsentlig grad har bidraget til det pågældendes steds kvalitet og atmosfære værdsat af gæster såvel medarbejdere

Bestyrelsen begrundede sit valg følgende
John Kofod har stået i spidsen for Sortebro kro i 10 år, han har bragt Kroen frem som en af de Aller bedste spisesteder i Danmark sideløbende har han stået i spidsen for skabelsen af Bocuse d. Or Fonden som skal hjælpe Danmark det sidste stykke op af stien så vi engang i fremtiden kan stå øverst på skamlen ved Verdensmesterskabet for Kokke og sidst men ikke mindst været garant for det klassiske køkken hvor smagen er udgangspunktet med rødder i det franske og Nordiske Køkken

Prisen blev uddelt på Axelborg i søndags d. 2. november ved et storslået arrangement hvor Fonds bestyrelsen bestående af Bla. Rasmus Bojesen samt Anders Houmann i samarbejde med et bredt udvalg af sponsorer trakterede med Buffet Gastronomique som selv Ejler Jørgensen ikke kunne have gjort bedre.

John Kofod

Ejler Jørgensen Fonden