Effektiv bortledning af statisk elektricitet med ny ESD-sko fra Brynje

Pressemeddelelse februar 15, 2010 Erhverv

I en lang række miljøer er det af afgørende betydning, at der sker effektiv bortledning af kontrolleret statisk elektricitet fra kroppen. Her hjælper ESD-sikkerhedsskoen Highway 461, der er årets første nyhed fra Brynje A/S

461

Highway 461 er en lækker og sporty sikkerhedssko, der takket være dens evne til at bortlede kontrolleret statisk elektricitet medvirker til at forhindre skader på elektriske apparater. Sko med såkaldt ESD-sikring er således et krav på mange arbejdspladser, blandt andet på sygehuse og i højteknologiske forskningsmiljøer.

Highway 461, der fås i størrelser fra 35 til 48, har tåkappe i aluminium og fugttransporterende for. Skoen er udstyret med Brynjes nyudviklede nitrilsål, der yder udsøgt god stødabsorbering.

Brynje A/S er Danmarks førende producent af sikkerhedsfodtøj. Vi er sat i verden for at udvikle, designe, producere og markedsføre et attraktivt sortiment af sikkerhedsfodtøj til professionelt brug.

Vi lagde ud med herresko og skistøvler i 1885, udvidede med militærstøvler 15 år senere – og gik i front da der kom krav om bedre beskyttelse af arbejdernes fødder. Faktisk i en sådan grad at Brynje var med til at fastlægge de fælleseuropæiske standardnormer for sikkerhedsfodtøj.Vores udgangspunkt er fortsat at gøre en forskel for skandinaviske fødder, men vores organisation er international: Udvikling og design finder sted i Danmark, vi henter vores råvarer globalt efter høje kvalitetskrav og vi samarbejder med håndplukkede produktionsenheder i Europa og Østen.

Michael Raunholt

Salgs- og marketingchef