e-conomic gør e-fakturering gratis

Pressemeddelelse juni 17, 2009 IT

Fra juli hvor støtten bortfalder til indlæsning af mindre virksomheders faktura til det offentlige, lancerer e-conomic danmark a/s gratis e-fakturering til sine kunder. Virksomheder med meget samhandel med det offentlige, vil derfor opleve en konkret besparelse fremover. Ved at eliminere udgifter til e-faktura opfordrer e-conomic kunderne til at vælge digitale løsninger, som letter de administrative byrder og minimerer risikoen for fejl i sagsgange betydeligt.

Økonomisk støtte til elektronisk indlæsning af fakturaer til det offentlige har bidraget til at mange tusinde små og mellemstore virksomheder er blevet introduceret til elektronisk sagsgange uden selv at skulle betale for det. Støtten bortfalder 1. juli 2009, og derfor står virksomhederne tilbage med en anslået samlet ekstraudgift på adskillige millioner kroner.

Fasthold de digitale vaner
e-conomic, der sælger sit online økonomistyringssystem til især små og mellemstore virksomheder, vælger nu at imødekomme denne målgruppes behov med gratis e-fakturering.

"Hvis små og mellemstore virksomheder, der fakturerer det offentlige, også efter 1. juli skal vælge intelligent teknologi til at skabe mere effektive arbejdsrutiner, må de betale fuld pris. Fra et samfundsperspektiv fordrer det ikke ambitionen om at minimere de administrative byrder, og derfor vælger vi at tilbyde servicen gratis. Virksomheder, der i dag abonnerer på vores 100 pct. webbaserede økonomistyringssystem betaler 2,50 kr. per e-faktura. Men for at hjælpe dem med at fastholde de gode digitale vaner, sikrer vi dem en kontant besparelse fremover. Virksomheder, der fakturerer manuelt, bruger ekstra tid på faktureringsprocessen og vil derfor hurtigt kunne tjene udgiften til e-conomic's abonnement ind," siger Anders K. Hansen, VP Channels & Partners, e-conomic international a/s.

Effektivisering fra A-Z
Ifølge It- og Telestyrelsen er det netop en udfordring at ramme de mellemstore virksomheder med en tilfredsstillende løsning. Små virksomheder kan anvende virk.dk, men for mellemstore virksomheder medfører dette for meget administration. De er vant til at anvende it i deres forretningsprocesser, men i takt med at også flere store private virksomheder indfører krav om e-faktura af sine leverandører, findes der forskellige standarder på markedet, som ofte ikke kan tale sammen.

Derfor har It- og Telestyrelsen udviklet en fælles standard, NemHandel, som tilgodeser forskellige teknologier og virksomheders forskellige behov. e-conomic bygger sit elektroniske faktureringsmodul på NemHandel.

"Potentialet med e-faktura er stort, fordi det også kan bruges mellem virksomheder. Jo større udbredelse, jo bedre. Fordelen ved at sende e-fakturaer fra ét økonomisystem til et andet er jo, at processen effektiviseres fra A-Z. Og det betyder jo, at der er bedre tid til at drive forretning - privat som offentlig - i stedet for at håndtere administrative opgaver," siger Anders K. Hansen.

Om e-conomic
e-conomic er Danmarks førende virksomhed inden for webbaserede økonomisystemer. e-conomics lejesoftware er nemt at komme i gang med, fleksibelt og integrerbart med en lang række andre forretningssystemer, bl.a. CRM- og webshop-løsninger. e-conomic er målrettet små og mellemstore virksomheder, der betaler en fast månedlig ydelse fra kr. 149. Heri er inkluderet gebyrer til installation, opdateringer og support. e-conomic A/S er danskejet, har 18.000 kunder i Danmark, Sverige, Norge og England. Læs mere på e-conomic.dk

For yderligere information
Kontakt Anders K. Hansen, VP Channels & Partners, [email protected], tlf. 27 58 24 80