Domænegazelle øger tempoet ved at lave mindst muligt

Pressemeddelelse marts 25, 2009 IT

DanDomain, Danmarks førende domæneudbyder, fejrer 10-års fødselsdag

DD Drenge

For ni år siden sad Jesper, Ronnie og Ken i Jespers kælder og svedte. De havde fået den fantastiske idé at udsende en pressemeddelelse om, at blåbær.net og andre æ, ø, å-navne var ledige og kunne købes hos dem. Det resulterede i, at kældervirksomheden blev oversvømmet af ordrer, og at de første store kunder kom til med navne som børsen.com, denblåavis.com og københavn.com

For de unge iværksættere, der på det tidspunkt i år 2000 havde været sammen om DanDomain et år, var virkeligheden manuel indtastning af 200 fakturaer døgnet rundt i en måned i træk. Da de atter kom op til overfladen, og euforien havde lagt sig, svor de tre fra da af at automatisere alt, der var muligt. Dette løfte, mener adm. direktør Jesper Aggerholm, er en af årsagerne til, at DanDomain i år kan fejre sin 10-års fødselsdag og samtidig have udsigt til endnu en gazellekåring. Den 5. for at være hel præcis.

Dovenskaben længe leve
"Hvorfor gøre noget, man kan undgå?" Spørger direktøren og forklarer: "Vi vil helst ikke lave noget, vi kan blive fri for. Derfor tænker vi altid i at automatisere processer."

Det er ikke fordi, de ikke laver noget hos DanDomain, der siden 2006 er vokset fra 18 medarbejdere til forventede 35 i 2009. Administrationschef Sanne Daugaard supplerer: "Når en kunde køber et domænenavn og et webhotel hos os, er der ingen, der foretager sig noget her i huset - alt foregår helt automatisk." Det giver frie hænder til at sørge for service, support, sparring og udvikling, som er det, kunderne, ifølge dem selv, vælger DanDomain på.

En force Jesper Aggerholm giver æren for, at DanDomain er et af landets stærkeste it-firmaer inden for hosting, e-handel og domæneregistrering.

Bare bedre end andre
Drivkraften, som rykkede de tre it-mænd ud af kælderen og op i gazelletempo, er der stadig. Det er målet om at gøre noget bedre end andre. "Vi har bare lavet et set up, der virker bedre, så der sker færre fejl, og så kunderne oplever at få, det de vil have," lyder det beskedent fra direktøren.

Han pointerer, at det altid først og fremmest har været sjovt, en konkurrence om at blive de bedste, og at de desuden også har været tilsmilet af den nødvendige portion held.

I samme åndedrag fremhæver han vigtigheden af at gøre tingene 100 % professionelt og håndtere "det imponerende store ansvar, det er at tage vare på folks data."

Mere plads og internationale planer
Mest muligt kommer af sig selv hos DanDomain. "Det har altid været vores filosofi, at vi ikke skal finde kunderne, de skal finde os," fortæller Jesper Aggerholm. Derfor gør de i dag meget i partnerskaber, som støtter op om og udvider DanDomains produkter og services, så kunderne får den fulde løsning uanset kompleksitet eller omfang.

Teorien om at lave mindst muligt unødigt holder vand i DanDomain, der i 2009, ti år efter begyndelsen og flere etager over kælderhøjde, lægger sidste hånd på 500 nye m2, endnu engang dobler op på omsætningen og arbejder på internationale planer for fremtiden.

FAKTA
DANDOMAIN er en 100 % danskejet virksomhed med speciale i professionelle internetløsninger og mere end 100.000 kunder.

Indehaverne
Jesper Aggerholm