Det er synd at slå sin græsplæne

Pressemeddelelse marts 29, 2005 Landbrug og Fiskeri

Er forbilledet golfbanens tætklippede green? Så vælg en cylinderklipper, der ikke slår græsset af, men klipper det med et rent snit, der efterlader plænen saftig-grøn, uden at toppen bagefter visner.

130565 2
Som for eksempel Comfort Handy 38 E FreeSpin fra AL-KO Ginge. Foruden en smukkere plæne får man her en plæneklipper, der er lettere at skubbe og støjer langt mindre end den traditionelle cylinderklipper. Forklaringen på disse gode egenskaber er ganske enkelt, at den faste og roterende del af cylinderen ikke rører hinanden. Men der er mere at glæde sig over. Knivene i cylinderen ligner ikke rigtigt de knive, man normalt ser i den type plæneklippere. Det skyldes, at knivene her er V-formede, og det er de, fordi netop denne udformning sikrer en langt bedre opfyldning af det afklippede græs, når man benytter græsfang. Med den eldrevne version af Comfort FreeSpin lancerer AL-KO Ginge en motor som udvikler ekstra kraft for det halve strømforbrug. Det betyder i praksis, at plæneklipperen sjældent giver op over for højt og vådt græs. Klippebredden er 38 cm, og klippehøjden kan indstilles i fire trin fra 1,5 til 3,5 cm

Udover den eldrevne version findes der også to manuelle berøringsfri håndklippere, begge ligeledes med en klippebredde på 38 cm. Som ekstra tilbehør til alle tre modeller findes der et rummeligt græsfang.

Comfort FreeSpin fås hos Ginge-forhandlere og byggemarkeder. Nærmere oplysninger på www.ginge.com eller telefon 98 82 10 00.

Billedtekst
Støjende plæneklippere har i årevis plaget omgivelserne og belastet det gode naboskab. De ny FreeSpin cylinderklippere er så lydsvage, at naboen ikke engang vil høre, at du slår din græsplæne.

Yderligere information hos:
AL-KO Ginge A/S Godsbanegade 20 9700 Brønderslev Tlf. 98 82 10 00 Fax 98 82 54 54 E-mail [email protected]

Tekst og billede kan rekvireres på vores hjemmeside www.ginge.com

Vejl. udsalgspris fra 979,00 kr.

Landbrug og Fiskeri