De berømtes sidste hvilesteder

Pressemeddelelse september 14, 2009 Turisme

- Hotels.com guider dig til kendte gravsteder

Hotels.com logo

Fredag d. 4. september blev den afdøde popstjerne, Michael Jackson, sted endeligt til hvile på kirkegården Forest Lawn i Hollywood Hills, Los Angeles, og mon ikke at kirkegården kommer til at tiltrække tusindvis af fans, som ønsker at ære den afdøde stjerne med blomster og gaver? Hotelbookingportalen Hotels.com guider her til fem andre kirkegårde, her i Europa, hvor verdensberømte stjerner ligger begravet.

Nogle kirkegårde med kendte menneskers gravsteder er efterhånden blevet attraktioner i sig selv, og tusindvis af rejsende valfarter årligt til disse kirkegårde, for at besøge de kendtes sidste hvilesteder. Verdens vel nok mest berømte kirkegård er Pere Lachaise i Paris, Frankrig. Utallige forfattere, skuespillere og musikere fra de seneste to århundreder er stedt til hvile på denne kirkegård, herunder Frédéric Chopin, Gilbert Bécaud, Honoré de Balzac, Yves Montand, Edith Piaf og Maria Callas.
For dem, som ønsker at besøge Pere Lachaise, anbefaler Hotels.com at bo på det centralt beliggende hotel i Paris, det 4-stjernede Hotel Lumen Paris Louvre.

En anden berømt europæisk kirkegård er Central Friedhof i Wien. Med et areal på godt 2,5 kvadratkilometer er kirkegården det næststørste anlæg i Europa. Central Friedhof rummer ca. 3 millioner grave, heriblandt gravstederne for Ludwig van Beethoven, Johannes Brahms, Curd Jürgens og Falko.
rejsende, som er fascineret af Wiens kirkegård, anbefales at booke sig ind på det 3-stjernede Hotel Orion, som ligger knap 2 kilometer fra Central Friedhof.

I Berlin kommer man en tur rundt i hele byen, hvis man er interesseret i at besøge kendte gravsteder. I Berlin-Mitte finder man gravstederne for Bertolt Brecht, Heinrich Mann og Johannes Rau. Og hvis man ønsker at aflægge et visit hos den afdøde entertainer Harald Juhnke, Willy Brandt eller Hildegard Knef skal man et smut omkring kirkegårdene i skovdistriktet Steglitz-Zehlendorf. Marlene Dietrich og Helmut Newton ligger begravet på kirkegården i Berlin-Schöneberg, mens Lotti Huber og Hans Rosenthal er stedt til hvile på den jødiske kirkegård i Charlottenburg-Wilmersdorf.
Hotels.com anbefaler det 4-stjernede John F Arcotel Hotel i Berlin-Mitte, som det perfekte udgangspunkt for en kirkegårdstur.

Storbritanniens mest berømte grav er Althorp, hvor Lady Diana, prinsessen af Wales, ligger begravet. Danske turister, som besøger London, bør besøge Highgate Cemetery, hvor blandt andet Karl Marx, forfatteren Douglas Adams og den hemmelige russiske agent Alexander Litvinenko ligger begravet.
Hvis man er en beundrer af prinsesse Diana og selv ønsker at føle sig som en prinsesse, anbefaler Hotels.com at tjekke ind på det 3-stjernede Hotel Sedgebrook Hall i Chapel Brampton. Hotellet ligger i en imponerende viktoriansk bygning, fem mil fra Althorp.

For nærmere information
Kontakt venligst Michael Bucka eller Gry Kaa fra det danske Hotels.com pressekontor på telefon 26 80 84 30 eller på mail: [email protected] eller kontakt Hotels.com PR manager Cordy Griffiths på telefon (+44) 20 7019 2268 eller på mail: [email protected].

Om Hotels.com
Hotels.dk er den danske webside til Hotels.com, og som medlem af Expedia Group, der er tilstedeværende på alle større markeder med engagerede medarbejdere har Hotels.com mulighed for at tilbyde mere end 100.000 kvalitetshoteller verden over. På Hotels.dk finder du billige hoteller med prisgaranti, blandt andet billige hoteller i København, billige hoteller i Berlin, billige hoteller i London, billige hoteller i Paris og billige hoteller i Hamburg. Hotels.com nyder godt af at have et af de største hotelteams i rejsebranchen, som forhandler de bedste priser til sine brugere. Derudover har Hotels.com 1,3 mio. hotelanmeldelser fra kunder.
I februar 2009 vandt Hotels.com The Gold Award i WebUser Magazine i kategorien ”bedste hotelbookingsite”.
Rejserne kan bestilles online på www.hotels.dk eller ved at kontakte vores flersprogede kundeservicecenter på tlf. 80 60 18 24

Turisme