Danskerne foretrækker badeferier om vinteren

Pressemeddelelse november 16, 2009 Turisme

Selvom mange forbinder vinterferie med en tur på ski, foretrækker de fleste faktisk at forlade vinterkulden og sneen for at rejse på badeferie til varmere himmelstrøg om vinteren. Det viser en ny undersøgelse foretaget af hoteleksperten Hotels.com.

Hotels.com logo

Danskerne foretrækker badeferier frem for skiferier om vinteren, viser en ny undersøgelse om danskernes ferie- og hotelvaner om vinteren om vinteren, foretaget af bookingportalen Hotels.com blandt 1.143 danskere.

Foretrækker sol og varme frem for ski
For mange er vinterferie synonymt med skiture. Men når danskerne rejser på ferie i vinterhalvåret, foretrækker knap hver anden dansker (45 pct.) faktisk at tage på badeferie og få lidt sol og varme i de kolde måneder. Hver fjerde dansker vil helst rejse på storbyferie om vinteren, og kun hver femte helst vil tage på skiferie, når de rejser om vinteren.

Top 3 favorit vinterferie:
1. Sol- og badeferie 45 %
2. Storbyferie 24 %
3. Skiferie 20 %

For nærmere information
Kontakt venligst Gry Kaa fra det danske Hotels.com pressekontor på telefon 26 70 50 34 eller på mail: [email protected] eller kontakt Hotels.com PR manager Cordy Griffiths på telefon (+44) 20 7019 2268 eller på mail: [email protected].

Om Hotels.com
Hotels.dk er den danske webside til Hotels.com, og som medlem af Expedia Group, der er tilstedeværende på alle større markeder med engagerede medarbejdere har Hotels.com mulighed for at tilbyde mere end 100.000 kvalitetshoteller verden over. På Hotels.dk finder du billige hoteller med prisgaranti, blandt andet billige hoteller i København, billige hoteller i Berlin, billige hoteller i London, billige hoteller i Paris og billige hoteller i New York. Hotels.com nyder godt af at have et af de største hotelteams i rejsebranchen, som forhandler de bedste priser til sine brugere. Derudover har Hotels.com 1,3 mio. hotelanmeldelser fra kunder. I februar 2009 vandt Hotels.com The Gold Award i WebUser Magazine i kategorien ”bedste hotelbookingsite”. Rejserne kan bestilles online på www.hotels.dk eller ved at kontakte vores flersprogede kundeservicecenter på tlf. 80 60 18 24

Om undersøgelsen
Undersøgelsen er foretaget på internettet i oktober 2009. 1.143 personer fra hele landet har deltaget i undersøgelsen, og data er efterfølgende blevet vægtet på køn, alder og region, således at data er repræsentative for den danske befolkning. Hotels.com tager forbehold for, hvordan data fra undersøgelsen anvendes.

Turisme