Danmarks største uddannelsesmesse fortsætter successen i Aalborg

Pressemeddelelse januar 22, 2007 Uddannelse

Med næsten 10.000 besøgende i Herning fik Uddannelse Uden Grænser en forrygende start. I denne uge fortsætter messen til Aalborg og i næste uge afsluttes turneen i København

Herning40
Uddannelse Uden Grænser foregår i Aalborg Kultur & Kongres Center den 25. - 27. januar og i Forum København den 1. - 3. februar.

På messen kan de unge møde stort set alle videregående uddannelser i Danmark, erhvervsuddannelser, virksomheder, højskoler, ungdomsuddannelser samt en lang række uddannelser fra udlandet.

Arrangør Kim Ingwersen siger: "I januar 2006 var det første gang, at Uddannelse Uden Grænser blev arrangeret i et tæt samarbejde med det lokale Studievalg center i Herning. Dette samarbejde er i år blevet udvidet til også at omfatte Studievalg Nordjylland. Studievalg afholder Studie- & Erhvervstræf med 55 oplæg hver dag."

Flere end 5.000 2. og 3. g'ere med bus til Aalborg
Som en del af samarbejdet bliver flere end 5.000 elever på 2. og 3. årgang fra regionens ungdomsuddannelser kørt med bus til messen, hvor de skal deltage i uddannelsesoplæg og tale med vejledere fra de mange uddannelser på messen.

Samtidig er der udsendt invitationer i samarbejde med de nordjyske kommunale UU-Centre, Ungdommens Uddannelsesvejledning til alle regionens 9. og 10. klasses elever om at besøge messen om lørdagen sammen med deres forældre. "Men alle med interesse for uddannelse vil have udbytte af at besøge messen", siger Kim Ingwersen.

Uanset interesser og fremtidsplaner vil der være rig mulighed for at finde drømmeuddannelsen på Uddannelse Uden Grænser. Og er man i tvivl om studieretninger og valg af de rigtige fag, står vejledere fra Studievalg Nordjylland og UU-Centrene klar med rådgivning på deres vejledningscentre.

Åbningstider
Torsdag den 25. og fredag den 26. januar fra 9 - 16 og lørdag den 27. januar fra 10 - 16.

Pressemøde / Brunch
Torsdag kl. 09.00 i forbindelse med åbningen inviteres pressen til brunch og pressemøde hvor der bliver lejlighed til at træffe messens arrangører, Studievalg og messens øvrige deltagere.

Uddannelse