Danmarks største computermesse i århus

Pressemeddelelse september 7, 2006 Multimedier

Danmarks største it-messe, Computere for alle, den 19.-20. oktober i Scandinavian Congress Center i Århus, byder pÅ store oplevelser. Her finder du mere end 40 udstillere, der præsenterer den nyeste teknologi inden for computere og computerudstyr, netværk, printere, skærme, projektorer, software, spil, kameraer og meget mere.

En messe for entusiaster og fageksperter
Det er første gang, at Computere for alle gæster Århus, og med et udstillingsareal på 2000 m˛ og mere end 40 udstillere præsenteres et univers af digital underholdning til hjemmet. Entreen er gratis, og messen henvender sig både til entusiaster, fageksperter, nybegyndere og virksomheder.

Unik palet af kvalitetsproducenter
Arrangørernes ønske har været at samle et unikt forum med den nyeste teknologi, hvilket må siges at være lykkedes.
- Vi finder det relevant at etablere et forum, hvor danskerne har lejlighed til at se nærmere på det store udbud inden for it og computere. Det er spændende for alle at få de teknologiske muligheder præsenteret på en afslappet måde, hvor eksperter står til rådighed med rådgivning, siger arrangør Sune Christensen, der er salgsdirektør hos Midt-Data.
Udstillingen præsenterer nogle af verdens førende producenter inden for it-teknologi, som for eksempel Acer, AMD, Asus, Canon, HP, Intel, LG, Logitech, Microsoft, Samsung og Sony. Og som noget nyt kan du i år også møde netværksproducenten D-Link, som er ved at øge hastigheden på trådløse netværk med op til 650 % i forhold til de nuværende standarder.

Spændende mini-seminarer om den nyeste teknologi
I løbet af udstillingen afholdes en lang række forskellige mini-seminarer. Bliv for eksempel klogere på Microsoft Windows XP Media Center, der er et komplet computer- og underholdningscenter, som giver dig uanede muligheder. Her kan du nyde al din digitale underholdning fotos, musik, tv, film, hjemmevideoer, radio og en lang række programmer og tjenester, uanset om du sidder foran din stationære Windows-computer eller i den anden ende af rummet med en fjernbetjening.
Hør også mere om Intels revolutionerende teknologi, Viiv, der gør dig og din families hverdag lettere og sjovere. Med de nyeste IntelŽ dual core-processorer kan I afvikle flere programmer på en gang uden nedsættelse af hastigheden.

Øget produktivitet og hjemmebio
Bliv også klogere, når Microsoft afholder mini-seminar om Windows Vista, der sikrer bedre personlig produktivitet og digital underholdning på din pc. Windows Vista hjælper dig med at fuldføre opgaver hurtigere og indeholder en flot, ny grænseflade, du kan bruge til at organisere og finde de oplysninger, der er gemt på pc'en.
Skal hjemmebiografen opdateres, er det en god ide at være med, når Sony præsenterer deres udvalg af kvalitets LCD-skærme, TV og projektorer opstillet i fire oplevelsesområder. Her får du rig lejlighed til at vurdere og teste, hvad der passer til dit hjem

Bliv inspireret, se den nyeste teknologi og kom på forkant med det digitale hjem den 19.-20. oktober 2006 i Århus Scandinavian Congress Center

For yderligere information kontakt direktør Allan Carøe Sørensen ([email protected]) eller salgsdirektør Sune Christensen ([email protected]) på tlf. 87 256 256. Læs også mere på www.midtdata.dk/messe.

Om Midt-Data
Midt-Data A/S, der har eksisteret siden 1997, er en af Danmarks største leverandører af it til det danske erhvervsliv samt til private forbrugere. Firmaet har arrangeret it-messer siden 2004. Midt-Data har afdelinger i Århus og Viborg. Mere information findes på www.midtdata.dk.

Multimedier