Coconut Club

Pressemeddelelse juli 10, 2006 Humanitær

Ny Landsdækkende Dansk/International Klub

Vi er to danske kvinder fra Sydfyn som står bag Coconut Club.

Vi er begge er gift med udlændinge (en med en amerikaner, en med en englænder), og vi har startet Coconut Club på baggrund af egne erfaringer med livet i Danmark i et forhold med en udlænding.

Ønsket om at fejre mangfoldigheden er grundpillen i klubben, men anstødet til at klubben blev til, var Linda & Michaels historie, som har været dækket af både landsdækkende og lokale aviser og TV stationer - se hele historien her: http://www.coconutclub.dk/articles.htm

Uddrag af historien (på engelsk): "27/8-2005: Linda is Danish, Michael is American. They were married last year, just after they came to Denmark to live. They sent in everything they were asked to, by Udlændingestyrelsen (The Danish Immigration Service) so Michael could stay with Linda here in Denmark. The 21st of august, 2005, they had a knock on their door - it was the police who had come to inform Michael that he had exactly 14 days to leave the country."

Vi vil fejre venskaber uden grænser og ønsker at give fremmede i Danmark en følelse af at de hører til.

Alle kan blive medlem af Coconut Club.

Selvom klubben hovedsageligt retter sig mod fremmede i Danmark og par af dansk/fremmed herkomst, ønsker vi ikke at udelukke nogen som deler vores tanker og idéer.

Medlemsskab er gratis og giver mulighed for at blive en del af et netværk, integrere og møde nye mennesker.

Klubben har været igang siden Marts i år og tæller allerede næsten 200 medlemmer - det kun med dækning på nettet og i en avis på engelsk.

Humanitær