City campingpladser går sammen

Pressemeddelelse april 9, 2008 Turisme

På bynære campingpladser er man tæt på aktiviteter og oplevelser

CityCamp broch forside

Campingferie forbindes typisk med ferie i naturskønne omgivelser, nær skov og strand, i fred og ro. Men ikke alle campingpladser ligger lige ud til kysten omgivet af den frie natur. En del campingpladser ligger i eller ved en større by med alle de fordele, det giver.

I campingorganisationen DK-CAMP har 16 af dens 330 medlemspladser nu dannet et fælles markedsføringssamarbejde i gruppen City Camp.

- Vi er en række pladser, der har det bynære som fællestræk. Derfor har vi dannet gruppen for at slå stærkere igennem overfor campisterne, siger Henning Tychsen, der er formand for City Camp.

Henning Tychsen slår på, at de bynære campingpladser har en lang række fordele, som de øvrige campingpladser ikke kan byde på. På en bynær campingplads er man tæt på byernes mange aktiviteter og shopping muligheder.

- Selv om pladserne ligger i eller tæt ved byerne, er de typisk anlagt naturskønt med den fornemmelse af frihed, det giver. For at komme i betragtning som medlem af City Camp skal campingpladsen have tilknytning til en større by med under ti kilometer til centrum.

- Det betyder blandt andet, at man har let adgang til offentlige transportmidler og kan derfor lade bilen stå, når man skal ud og opleve, siger han.

Netop det at være tæt på det pulserende byliv og kulturelle aktiviteter med butikker, caféer, restauranter, biografer, teatre, museer og kulturhuse, er for mange afgørende for, hvor ferien skal holdes. Især, når vejret ikke helt arter sig, som det var tilfældet sidste sommer, trækker campisterne fra de kystnære campingpladser ind til byerne.

- De bynære campingpladser oplever et sandt boom, når vejret om sommeren byder på rusk og regn. Campisterne aflyser nødigt deres ferie. De trækker i stedet hen, hvor vejret ikke betyder så meget for oplevelserne, siger Henning Tychsen.

City Camp markedsfører sig via hovedorganisationens publikationer med eget logo og skilte samt en handy brochure, der ligger hos medlemspladserne. De kendes på skiltet ved pladsernes indkørsel med City Camp gruppens grønne logo. Brochuren kan også downloades fra DK-CAMP's hjemmeside, www.dk-camp.dk. Her kan man læse mere om City Camp og klikke sig videre til de bynære campingpladser.

Turisme