Campingkæde udvider før børsintroduktion

Pressemeddelelse august 30, 2007 Livsstil

ColorCamp, der senere på året noteres på børsen, har indlemmet Kerteminde Camping i selskabet

I de sidste to sæsoner har ColorCamp, som en spæd start mod selskabets endelige mål, ejet og drevet ColorCamp Trelde Næs ved Fredericia, og en skrantende forretning er vendt til sund virksomhed. Campingpladsens dårlige resultat blev allerede i første sæson vendt til et betydeligt overskud, som er reinvesteret i en lang række nye faciliteter, og selv efter årets dårlige campingsæson, kan selskabets ledelse konstatere yderligere fremgang.

- De sidste to års erfaringer med ColorCamp Trelde Næs har vist, at vores koncept er absolut styrbart, siger formanden for ColorCamp A/S Thomas Uhre og fortsætter:

- Købet af Kerteminde Camping er derfor en helt naturlig udvikling mod vores målsætning om opkøb af yderligere 20-25 større campingpladser.

Med købet af campingpladsen med den unikke placering i den idylliske købstad ved strand, skov og gåafstand til blandt andet Fjord&Bælt, får ColorCamp ikke bare indlemmet en velbeliggende campingplads.

Ekspertise

- Vi får også tilført yderligere ekspertise, idet de hidtidige ejere, Kurt og Gitte Enevoldsen er blevet medejere af ColorCamp. Kurt Enevoldsen indgår fremover i selskabets ledelse, og hans mangeårige erfaringer som projektudvikler og campingpladsejer vil utvivlsomt være til stor gavn for ColorCamp, siger formanden.

Kurt og Gitte Enevoldsen har siden 1998 ejet Kerteminde Camping og har sideløbende blandt andet drevet restaurationsvirksomheder i den gamle fiskerby. Kurt Enevoldsen er desuden idémanden og medejer af det store kur-, kunst- og kulturprojekt, Sortekilde Kur & Kultur, som han sammen med en partner er ved at etablere på den gamle Kerteminde Højskole - et projekt, som skal bidrage til at udvikle helårsturismen i området.

Om salget af campingpladsen og partnerskabet med ColorCamp siger Kurt Enevoldsen:

- ColorCamp konceptet passer netop nu perfekt ind i Kerteminde Campings udviklingsplaner for en opgradering og udbygning med aktivitetscenter, vandland, lejligheder og hytter. Med ColorCamp's kompetente driftsorganisation får campingpladsen mulighed for at realisere helårsturisme-konceptet på optimal vis, siger Kurt Enevoldsen.

Børsnoteret

Bag ColorCamp står oprindeligt tre garvede folk fra campingbranchen: Tidligere vicepolitikommissær, Thomas Uhre, etablerede og drev i en årrække campingplads i Nyborg, Steen Petersen har drevet campingplads i Nordjylland, og ejendomsmægler Hans Korsgaard, der også er tidligere campingpladsejer, er i dag den førende mægler med speciale i campingpladser.

Kædens campingpladser skal drives på franchise-lignende vilkår, og selskabet har oprettet ColorCamp Drift ApS, som kommer til at udstikke retningslinjerne for driften med de betydelige drifts- og markedsføringsmæssige fordele stordrift giver.

Senere på året bliver ColorCamp A/S noteret på Dansk AMP, der er en internetbørs, hvor private investorer kan handle med aktier i vækstvirksomheder. Baggrunden for børsintroduktionen er ifølge Thomas Uhre, at specielt større campingpladser på grund af de sidste års eksplosive udvikling er blevet så dyre, at private investorer ikke kan klare investeringsbehovet alene.

Livsstil