Campingkæde afskediger direktør

Pressemeddelelse marts 6, 2008 Erhverv

ColorCamp har på en ekstraordinær generalforsamling afskediget en af initiativtagerne til campingkæden

Campingkæden ColorCamp besluttede på en ekstraordinær generalforsamling fredag at afskedige direktøren for ColorCamp Ejendomme A/S, Hans Korsgaard, oplyser formanden for selskabets bestyrelse, Thomas Uhre, i en pressemeddelelse.

Hans Korsgaard, der er landets førende mægler af campingpladser, var en af initiativtagerne bag ColorCamp, hvis formål er opkøb og drift af campingpladser på franchise-vilkår.

- I forbindelse med, at vi ønskede at samle administrationen i både ejendomsselskabet og driftsselskabet under ColorCamp, blev vi opmærksomme på dispositioner, som de øvrige bestyrelsesmedlemmer fandt uacceptable. Derfor indkaldte vi til en ekstraordinær generalforsamling, som besluttede at afskedige Hans Korsgaard, siger Thomas Uhre.

Direktør i ColorCamp Drift ApS, Steen Petersen, der hører til ejerkredsen i ColorCamp, er udnævnt til direktør i ejendomsselskabet sideløbende med posten i driftsselskabet. Selskabets overtagelse af Hans Korsgaards aktieandel er ved at blive forhandlet på plads i mindelighed.

ColorCamp er godkendt til notering på internetbørsen, Dansk AMP, men tidens usikre forhold på aktiemarkedet gør, at emissionen allerede var udsat indtil videre. Selskabet ejer i dag campingpladserne ColorCamp Trelde Næs og ColorCamp Kerteminde, hvor der i løbet af vinteren er foretaget store investeringer inden den forestående sæson. Selskabet forventer i løbet af de kommende år at opkøbe flere større campingpladser, der skal drives af franchise-tagere, med de fordele stordriften gennem det fælles driftsselskab giver.

Erhverv