Byd året velkommen på raske fjed

Pressemeddelelse december 13, 2005 Helse

Med Hjerteforeningens nytårsmarch kan du hilse et nyt, frisk år velkommen sammen med familie og venner

Traditionen tro starter hvert nyt år for mange danskere med løfter om flere agurker, appelsiner, groft brød og mere motion. Det sidste sørger Hjerteforeningens lokalkomité i Næstved for. Den 1. januar kan du sammen med andre friske danskere trave en god tur og hjælpe hjertet på rette vej, når snoren klippes for endnu en nytårsmarch.

30 minutters motion om dagen er en god investering i din fremtid. Motion hjælper hjertet med at holde sig ungt og sundt i mange år og nedsætter risikoen for at udvikle hjertekarsygdom. 30 minutters motion hver dag nedsætter blodtrykket og kolesteroltallet.

Hver femte voksne dansker bevæger sig for lidt. For lidt motion skader helbredet og fører til overvægt, for højt blodtryk, hjerte- og kredsløbssygdomme, åreforkalkning, forhøjet kolesterol og type 2 diabetes.

Næstved Lokalkomité har afmærket en hyggelig rute for årets march. Mød bare op, så bliver du guidet rundt på turen, der går gennem et naturskønt område.

- Vi mødes kl. 10 den 1. januar på den store P-plads ved Grønnegades Kaserne. Så går det derudad langs Susåen, der er sjællands længste å, vi passerer Herlufsholms smukke kostskole og går gennem Rådmandshaven. Turen er på cirka fem kilometer, fortæller Annelise Jacobsen fra Næstved Lokalkomité.

Efter turen er det tid til at få varme i kroppen og lidt godt til ganen. Lokalkomiteen ønsker turens deltagere godt nytår i Grønnegade Kasernes pejsestue. Det sker med champagne, kaffe og kransekage.

For flere oplysninger, kontakt Annelise og John Jacobsen, telefon: 40 34 00 42, eller Birgit Olsen og Jan Gylling, telefon: 22 74 91 12.

Helse