Bunddække af blomstrende roser

Pressemeddelelse november 23, 2004 Landbrug og Fiskeri

Ny sort bringer bedet skønhed gennem en lang sæson

Det vil altid være forfriskende at få farver på, hvis man har et bed, der skal dækkes med grønt.
Danmarks førende rosenforædler Poulsen Roser A/S fra Fredensborg har udviklet en helt ny rosetype, der effektivt breder sit grønne løv. Typen hedder COTTAGE®, og alene fire planter er nok til at dække en kvadratmeter, idet COTTAGE®-roserne vokser meget hurtigt. Derfor kan de med stor effekt bruges til udplantning. De er udviklet til at være såkaldte bedding-plants.

I tilgift til det blanke, mørkegrønne løv får haveejeren et blomsterflor der strækker sig fra foråret til langt ind i efteråret. Blomsterne er enkle, men sidder tæt. De minder meget om vilde roser i kronbladenes uovertrufne, sarte skønhed.

Inden vinteren for alvor sætter ind, afløses det hvide, gule eller røde blomsterflor af smukke og dekorative grønne og orangefarvede hyben.

COTTAGE®-rosen er let at holde. Ejeren kan klippe planten ned, så den holder sig lige over jorden, eller lade den gro. I givet fald bliver den ikke højere end én meter.

Poulsen Roser A/S har 126 års erfaring i udvikling af roser og clematis og er leverandør til det Kgl. Danske Hof. Firmaet har modtaget et utal af medaljer for deres produkter. Hvert sekund døgnet rundt sælges der to Poulsen-roser eller clematis et eller andet sted i verden. Planterne produceres i dag i flere end 50 lande.
Poulsen Roser A/S drives af stifterens oldebarn Pernille Olesen og hendes mand, Mogens N. Olesen. Læs mere på hjemmesiden www.poulsenroser.dk

Billedtekst:
Dækkende og sart. COTTAGE®-rosen fås i flere farver, der giver den enkelte haveejer netop det farvestrøg over det grønne bunddække, der passer til hans eller hendes bed.

Landbrug og Fiskeri