Alpaka-sjaler luner i september – med god samvittighed

Pressemeddelelse september 3, 2009 Mode

Sommerlivet på terrassen behøver ikke være slut. Man skal bare tage et lunt sjal eller en plaid med udenfor, opfordrer netshoppen Regovs.Com

730050lilla
Lilla sjal i baby alpaka-uld. Pris 699,-

”Septembers himmel er så blå,” synger vi i en af vores smukke danske sange – til gengæld begynder aftenerne at blive kølige.

Men der er nu ingen grund til at stille havemøblerne væk. Med en lun plaid eller et elegant sjal om skuldrene kan man fortsætte sommerlivet på terrassen et godt stykke tid endnu, lyder opfordringen fra netshoppen Regovs.Com med base i Viborg.

Regovs.Com har netop fået en stribe helt nye elegante sjaler fra danske Elvang i sit sortiment.

Sjalerne, der måler 70 gange 200 centimeter, er vævet i 100 procent baby alpaka-uld fra Peru: En blød, lækker og allergivenlig uld, der stammer fra den særlige lama-art alpaka, der har tjent som husdyr i Andesbjergene i tusindvis af år. De gamle inkaer brugte således også alpaka-uld i deres tekstiler.

- Så selv om Elvangs alpaka-sjaler er helt moderne og fås i efterårets nye farver, har man også fat i verdenshistorien, når man slynger sjalet over skuldrene, siger Olav Møller, der driver netbutikken Regovs.Com sammen med sin familie.

De nye farver i kollektionen er grøn, lilla og ”blomme”. Alpakasjalerne fås også i off white, sort, rød og ”dancing flame” som er en intens, dyb orange farve.

- Så mon ikke de fleste kan finde et sjal, der passer både til deres egen farveskala – og til haven og terrassen, filosoferer Olav Møller.

Han glæder sig over, at Elvang udviser stor social ansvarlighed i forhold til de bjergbønder, der leverer alpaka-ulden. Elvang sikrer, at bønderne får en fair pris for ulden, og den danske designvirksomheds væveri i Peru uddanner bønderne i bedre opdræt og avl.

- Det er dejligt at sælge en virkelig lækker vare og samtidig vide, at den er produceret på forsvarlig vis, siger Olav Møller.

Yderligere oplysninger:
Olav Møller, Gl. Århusvej 165
8800 Viborg
[email protected]-www.regovs.com

Kort om Regovs.Com
- Netbutikken åbnede januar 2006 og fokuserer på accessories og designvarer i høj kvalitet.

- Butikken drives af Olav Møller, hans søster og svoger: Deraf navnet: ”regovs” er simpelthen ”svoger” stavet baglæns.

- Regovs.Com tilbyder gratis fragt i Danmark og giver 21 dages fuld returret. Alle ordrer afsendes inden for 1-2 hverdage, og netshoppen er tilsluttet det statsanerkendte ”e-mærket”.

Mode

Olav Møller
Indehaver Olav Møller har drevet netshoppen Regovs.Com siden januar 2006.
Hent | 1,31 MB | 1920 x 2560 | .jpg

4001offwhite