adidas og UEFA forlænger partnerskabet af UEFA EURO 2012 ™ og UEFA EURO 2016 ™

Pressemeddelelse september 21, 2009 Sport

adidas skriver kontrakt som første EUROTOP partner

adidas og UEFA offentliggør i dag en udvidelse af deres langsigtede partnerskab af UEFA EURO 2012 ™ og UEFA EURO 2016 ™. sammen med alle andre landshold konkurrencer i perioden 2010 til 2017 i henhold til UEFA's EUROTOP banner.

Under betegnelsen af den nye kontrakt, vil adidas fortsætte med at være leverandør af De Europæiske Unions kampbolde til alle de ovennævnte turneringer. adidas vil også fortsætte med at udstyre personalet, dommere, frivillige og bold drenge ved alle de nationale holdkonkurrencer i Europa den nævnte periode.

Herbert Hainer, adm. direktør og formand for Adidas Group siger: "adidas har været en klar vinder af UEFA EURO 2008 ™ og ser frem til at fortsætte denne succeshistorie med den langsigtede forlængelse af vores kontrakt med UEFA, for en af de største sportsbegivenheder i verden. Historien om adidas som en stærk partner i UEFA går mere end tre årtier tilbage, og vil fortsat være et vigtigt element i vores strategi om at udvide vores førende globale markedsposition inden for fodbold."

Ud over UEFA EURO 2012 ™ og UEFA EURO 2016 ™, UEFA EUROTOP aftalen indgår også et forhold til UEFA ved alle landshold konkurrencer, herunder større turneringer, som UEFA European Under-21 Championship (2011, 2013, 2015 og 2017 ) og den europæiske UEFA Women's Championship 2013 og 2017, samt en lang række uddannelser af trænere og dommere frem til udgangen af 2017.

adidas har leveret de officielle kampbolde til alle store UEFA-turneringer siden 1972, og har også været officiel leverandør af kampbolde til alle UEFA Champions League-kampe siden 2006. Adidas Finale bolden har været anvendt til UEFA Champions League-finalen siden 2000/2001 sæsonen. Startende fra 2009/10 sæsonen, spilles der også med adidas bolde under UEFA Europa League og UEFA Super Cup. Siden 2008 har adidas også været officiel leverandør af kampbolden til African Cup of Nations arrangeret af Forbundet Africaine de Football (CAF).