30 lande følger med i VM på nettet

Pressemeddelelse april 1, 2008 Sport

30 forskellige lande følger med i VM i Skolehåndbold via tv på VM’s hjemmeside, hvor unge elever filmer kampene, der sendes live.

Det er ikke kun tilskuerne i Sport Center Ikast, der kan følge med i kampene under VM i Skolehåndbold. Hjemme i stuerne i Nigeria, Brasilien og 28 andre lande sidder også håndboldinteresserede og ser med. 30 unge elever fra 10. klassecenteret i Ikast filmer nemlig kampene fra hal 1 i Sport Center Ikast hele ugen, og det er indtil videre en kæmpe succes. I statistikken over hjemmesiden kan man se, at 30 forskellige lande følger med på nettet. Det tal skal ses i forhold til at kun 24 lande deltager.

- Det er helt fantastisk. Vi ved selvfølgelig godt, at VM har interesse for de lande, der deltager. Men at andre lande også ser med er ret interessant, siger kommunikationschef i Dansk Skoleidræt Christina Hoffmann.

En af forklaringerne på dette kan være, at Det Europæiske Håndboldforbund, EHF, og Det Internationale Skoleidrætsforbund, ISF, har fortalt om VM i deres netværk. Desuden er dommerne til VM fra andre lande end deltagerlandene.

Mandag toppede antallet af seere på nettet. 804 computere var stillet ind på live tv fra VM i løbet af dagen, og der har sikkert sidder mere end en person per computer

Eleverne fra 10. klassecenteret, der står for at filme kampene, arbejder nu på at komme til at dække endnu flere kampe fra VM, da interessen er så stor. De skal desuden lave en film, som skal vises den sidste dag, hvor håndboldspillerne er samlet. Eleverne er en del af VM’s ungdomsprogrammer og går under navnet Young Media.

Yderligere kontakt:
Kommunikationschef i Dansk Skoleidræt, Christina Hoffmann, tlf. 2333 99022
Ansvarlig for Young Media, Henrik Thisen, tlf. 6110 0840.