Åben Volieredag

Pressemeddelelse august 12, 2009 Livsstil

Kom og se spændende fugle hjemme i opdrætternes haver

Bjerglorier
Forslag til billedtekst til vedhæftet pressefoto: Disse lorier byder velkommen til Åben Volieredag (foto: Steen Samuelsen).

Landsdækkende arrangement søndag den 6. september: ÅBEN VOLIEREDAG

Kom og se eksotiske fugle i baghaven

Mange haveejere har pip bag hækken, og søndag den 6. september kan naboer og alle andre få syn for sagen. For da holder et stort antal danske fugleholdere Åben Volieredag og inviterer hele familien Danmark ind at se de eksotiske fugle på nært hold.

Landsorganisationen Danske Fugleforeninger står bag det landsdækkende arrangement, hvor en del fugleholdere vil fortælle om deres spændende hobby mellem kl. 10 og kl. 16. Hvis man selv overvejer at holde eksotiske fugle på en dyrevenlig måde, kan man på den åbne volieredag få lejlighed til at se lidt nærmere på de livlige, fjerede væsener, og samtidig måske få et par gode råd af en ekspert.

I gamle dage holdt man ofte undulater, papegøjer, parakitter og andre eksotiske fugle i alt for trange og små bure. Men Landsorganisationen Danske Fugleforeninger har i mange år gjort et stort arbejde for at lukke fuglene ud i baghaven, nemlig i store, flotte volierer, hvor fuglene kan opføre sig naturligt. Det er langt mere interessant at se på, og desuden bliver fuglenes fjerdragt mere farvestrålende, når de holdes udenfor.

-Vi synes selv at vi har en rigtig dejlig hobby, der både er livsbekræftende og giver øget livskvalitet i hverdagen. Og det budskab vil vi gerne fortælle om, samtidig med at vi gerne vil skabe øget interesse for at holde fugle i volierer. Derfor afholder vi dette store og gratis arrangement med Åben Volieredag. Vi håber at rigtig mange kigger forbi, fortæller Henrik Olsen, der er formand for fuglevennerne.

I vedhæftede fil og på foreningens hjemmeside – www.ldf-net.dk – kan man se en oversigt over de steder, hvor der holdes Åben Volieredag.

Yderligere oplysninger:

Formand Henrik Olsen: tlf. 70 23 23 46 (bedst efter kl. 18). Formand for administrationsudvalget Steen Samuelsen: tlf. 43 33 12 48 eller 30 98 75 94.

Livsstil

Bjerglorier